Ważna zmiana na Facebooku. Dotyczy sekcji informacji o prywatności

Redakcja PR - 26.01.2017
178

Nowe sekcja informacji o prywatności na Facebooku

Facebook poinformował na swoim blogu o wprowadzeniu nowej sekcji informacji o prywatności. Ma to na celu ułatwienie użytkownikom zalezienia narzędzi do kontroli danych, jakie o sobie udostępniają. 

Twórcy Facebooka poinformowali, że nowe ustawienia prywatności zostały przygotowane w oparciu o najczęściej zadawane pytania. Od teraz są tak ułożone, że wszystkie informacje na temat ustawień prywatności są łatwe do znalezienia. Instrukcja dostępna jest w 44 językach. Poszczególne sekcje tematyczne są bardziej widoczne i uporządkowane, a każda z nich zawiera szczegółowe instrukcje postępowania dla użytkowników.

Głównym celem wprowadzenia nowych ustawień prywatności jest umożliwienie osobom korzystającym z serwisu większą kontrolę and publikowanymi treściami. Facebook wprowadził zakładkę z najczęściej poruszanymi przez użytkowników problemami, m.in:

  • Jak określić, kto może zobaczyć zdjęcia i inne treści, jakie publikuję na Facebooku?

  • Jak sprawdzić wygląd profilu dla innych użytkowników?

  • Kto może zobaczyć opublikowane przeze mnie zdjęcie na Facebooku, na którym jest oznaczona inna osoba?
  • Jak powstrzymać kogoś, kto mi przeszkadza?
  • Kto może zobaczyć moje komentarze i polubienia do postów innych użytkowników?

Zakładka „To Ty decydujesz” poświęcona jest informacjom na temat kontroli treści wyświetlanych w newsfeedzie. W tym zawierają się ustawienia reklam, zarządzanie prywatnością czy dobór narzędzi bezpieczeństwa.

Facebook wprowadził także zakładkę informującą, w jaki sposób zbiera dane o swoich użytkownikach, jak je gromadzi i na jakich zasadach udostępnia je innym podmiotom. Serwis informuje także, jak reaguje na wezwania i nakazy sądowe, przesyłane za pośrednictwem służb i władz danego państwa. Przypomnijmy – w przypadku Polski było to 991 próśb – dotyczyły danych o 1032 kontach. Pozytywnie rozpatrzono 44,61% wniosków. Facebook poinformował o tym w globalnym „Raporcie dotyczącego nakazów od instytucji państwowych”. 

To nie jedyna nowość wprowadzona przez serwis w tym tygodniu, choć pierwsza dotycząca udogodnień dla użytkowników. Facebook ogłosił, że wystartowały testy formatów reklamowych na Messengerze, póki co na mieszkańcach Australii i Tajlandii. Panel z reklamami ma być ulokowany poniżej ostatnich rozmów użytkownika.

Jeśli chodzi o podniesienie poziomu wiarygodności, to Facebook ruszył do walki z nieprawdziwymi newsami. Użytkownicy dostali do rąk silne narzędzie – za pośrednictwem formularza mogą zgłaszać przypadki podejrzanych o fałsz newsów. Treść negatywnie zweryfikowana będzie konsekwentnie wycinana z newsfeedów bądź pokazywana w dalszej kolejności.

Serwis z nowymi informacjami na temat prywatności dostępny jest także w języku polskim.

Źródło: Facebook Blog

 

Comments

comments

178
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...