W ciągu dwóch lat serwis rp.pl podwoił liczbę użytkowników. Rekordowy styczeń z 3 mln użytkowników

Informacja Prasowa - 07.03.2017
289

W ciągu dwóch lat serwis rp.pl podwoił liczbę użytkowników. Rekordowy styczeń z 3 mln użytkowników

Rp.pl pozostaje najpopularniejszym serwisem prasowym w kategorii Biznes, Finanse, Prawo – wynika z danych badania Gemius/PBI za styczeń 2017 roku.

Liczba realnych użytkowników rp.pl wzrosła do rekordowych 3 milionów (najwyższy wynik w historii serwisu) – to skok o ponad 0,4 mln w stosunku do danych z grudnia 2016 roku. O ponad 6 mln, do blisko 32,5 mln, zwiększyła się także liczba odsłon. Jednocześnie zasięg rp.pl wśród internautów zwiększył się do 11,16%.

Dwa lata temu uruchomiliśmy nowy serwis rp.pl. Od tego czasu podwoiliśmy wyniki – dzisiaj odwiedza go miesięcznie o 127% więcej użytkowników niż przed uruchomieniem nowej platformy. To dodatkowe 1,66 mln realnych użytkowników (Gemius/PBI, styczeń 2017; Megapanel, marzec 2015), którzy doceniają jakościowe treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce (IMM, 2016). Właściwe połączenie technologii, jakości informacji i zasięgu w ściśle sprecyzowanej grupie docelowej już drugi rok z rzędu dało też „Rzeczpospolitej” tytuł najczęściej wybieranej gazety w wersji elektronicznej (ZKDP, 2016) – mówi Marcin Kowalczyk, Head of Digital w Gremi Media SA. 

Rp.pl to serwis internetowy „Rzeczpospolitej”, która dystrybuowana jest w formie prenumeraty papierowej, sprzedaży egzemplarzowej oraz e-wydań, dostępnych już o dzień wcześniej o godz. 21:00. Warto zaznaczyć, że w tym roku dziennik zajął pierwsze miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów z liczbą cytatów przekraczającą 6 tys. Gazeta wyprzedziła m.in. Gazetę Wyborczą, RMF FM, TVN 24, Radio Zet, a także wszystkie ogólnopolskie dzienniki.

Badanie Gemius/PBI jest polskim standardem pomiaru widowni internetowej. Jako badanie hybrydowe łączy pomiar ruchu online (site-centric) i zachowań panelistów (user-centic), mierząc m.in. konsumpcję treści audio i wideo oraz aplikacje mobilne. Wskaźniki stosowane w badaniu to liczba internautów, zasięg, czas spędzany na witrynach, liczba odsłon oraz wskaźniki pochodne.

Materiał w serwisie YouTube

Comments

comments

289
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...