Twitch pokazuje siłę gamingu

Redakcja PR - 23.05.2017
3

Twitch pokazuje siłę gamingu

Twitch to portal, na którym można zobaczyć streamy twórców.

Serwis powstał w 2011 roku, rozwój strony znacznie przyspieszył gdy w 2014 roku nabył go Amazon za 970 milionów dolarów. Była to odważna inwestycja, jednak dziś z całą pewnością można powiedzieć, że była także strzałem w dziesiątkę – Twitch ma 10 milionów użytkowników dziennie. A jego przyrost, w stosunku do innych stron z video jest największy.

To obrazuje jak potężny jest gaming, bo to właśnie on jest głównym tematem streamów. Widzowie od długiego już czasu lubią oglądać jak inni prowadzą rozgrywki w League of Legends czy Conuter Strike.

Twitch rozwija się bardzo dynamicznie również w Polsce. Rodzimi twórcy często obok filmów na You Tube, prowadzą streamy na Twitchu. Polska transmisja turnieju e-sportoweg0 „Intel Extreme Masters 2014” miała największą oglądalność w Europie.

Oglądanie „na żywo” jest bardzo popularną formą komunikacji z widzami, dającą im wrażenie, że biorą czynny udział w rozgrywce swojego idola. Mogą zobaczyć jaką ich idol ma strategie grania oraz dowiedzieć się co sądzą o nowo wchodzących na rynek grach.

Gaming w naszym kraju jest świetnie rozwinięty. Wystarczy spojrzeć na ranking najpopularniejszych kanałów na YT, w pierwszej dziesiątce uplasowanych jest aż 5 gamerów. Ponadto kanały związane z tą tematyką zazwyczaj mają dużo większe przyrosty oglądalności od twórców poruszających się w innych sferach tematycznych.

Warto również przedstawić najpopularniejszych streamerów w Polsce. Jeśli weźmiemy pod uwagę średnią ilość oglądających na pierwszym miejscu plasuje się „nervarien”- 5188 widzów na stream, za nim kolejno „jankos”- 4147, „izakooo” – 3935, „xayoo_”- 3666 oraz „blackfireice”- 2583. Na pierwszy rzut oka te liczby nie rzucają na kolana – przecież na You Tube są filmy posiadające setki tysięcy wyświetleń. Jednak trzeba zwrócić uwagę na to, że filmy te krążą w sieci miesiącami, mogą zostać udostępnione i trafić do szerszej publiczności. Tu mamy do czynienia z „audycją na żywo”, która nie jest reklamowana na kilka tygodni przed rozpoczęciem. Ponadto YouTube również umożliwia funkcję streamowania, a mimo to na tym serwisie taka forma filmów ma znikomą oglądalność.

Ranking stworzony w oparciu o streamerzy.pl

Comments

comments

3
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...