Brad i Angelina: rozwód wszech czasów – raport PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Informacja Prasowa - 22.09.2016
53

Trzy wesela i rozwód - raport PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Informacja o złożeniu pozwu rozwodowego przez Angelinę Jolie obiegła świat. To koniec naszych wyobrażeń na temat idealnego małżeństwa najsłynniejszej pary Hollywood, ale i początek medialnego serialu pod tytułem: „Rozwód wszech czasów”. PRESS-SERVICE Monitoring Mediów sprawdził, jak polskie media zareagowały na tę wiadomość.

Kiedy 23 sierpnia 2014 roku Angelina Jolie i Brad Pitt brali ślub, nikt nie spodziewał się, że ich staż małżeński będzie tak krótki. Po dwunastu latach wspólnego życia i dwa lata po ślubie, media poinformowały, że 19 września 2016 roku Angelina Jolie złożyła pozew rozwodowy. Będzie to dla aktorki trzeci, a dla aktora drugi rozwód. Według doniesień medialnych powodem tej decyzji były „różnice nie do pogodzenia”. Wśród możliwych przyczyn złożenia dokumentów rozwodowych media wymieniały „zastrzeżenia Angeliny Jolie do sposobu, w jaki Brad Pitt wychowuje ich szóstkę dzieci”. Pojawiły się ponadto sugestie, że Brad Pitt nadużywa alkoholu i marihuany oraz ma problemy z agresją. Wśród możliwych przyczyn kryzysu w związku media podawały również rzekomy romans Brada Pitta z Marion Cotillard, z którą aktor pracował na planie filmu „Allied”. Angelina Jolie miała być o nią chorobliwie zazdrosna. Aktorka zażądała prawa do opieki nad dziećmi, z prawem odwiedzin dla Brada Pitta. Podawano, że para widziana była razem ostatni raz w lipcu na śniadaniu urodzinowym bliźniąt Knoxa i Vivienne w jednym z lokali w Hollywood. Media chętnie cytowały ponadto oświadczenie Brada Pitta, jakie wydał dla magazynu „People”. Aktor wyznał, że jest zasmucony tym, co się stało i z troską o dobro dzieci poprosił media, „aby dały im przestrzeń, na jaką zasługują w tym trudnym okresie”.

Temat rozwodu najsłynniejszego małżeństwa Hollywood jest dla polskich mediów niezwykle interesujący. Okazuje się, że nawet bardziej niż ślub pary. Według badania PRESS-SERVICE Monitoring Mediów 20 września 2016 roku, czyli dzień po złożeniu dokumentów rozwodowych, w prasie, internecie i mediach radiowo-telewizyjnych o decyzji Angeliny Jolie informowano 152 razy, a 21 września – 362 razy. W sumie 20 i 21 września odnotowano 514 publikacji.

Wykres 1. Informacje o ślubie i rozwodzie: prasa, internet, rtv

Warto zauważyć, że temat nadal jest podejmowany przez media i w najbliższym czasie będzie pojawiał się z dużą częstotliwością. Nieco inaczej było ze ślubem pary. Podczas ich 12-letniego związku media na przemian donosiły o kryzysach i ślubnych planach. Ostatecznie jednak Jolie i Pitt zdecydowali się na ślub 23 sierpnia 2014 roku. Ceremonię udało się utrzymać w tajemnicy i dlatego bezpośrednio po niej w mediach próżno szukać publikacji na jej temat. Pierwsze materiały o zawarciu związku małżeńskiego pojawiły się dopiero 28 sierpnia 2014 roku – 48 publikacji. Kolejnego dnia odnotowano 63 publikacji. W sumie 28 i 29 sierpnia 2014 roku w prasie, internecie i mediach radiowo-telewizyjnych pojawiło się 111 materiałów dotyczących ślubu. Tematem media żyły jeszcze przez kolejne dni. Zwłaszcza, że we wrześniowym numerze magazynu „People” znalazły się zdjęcia ślubne pary.

Informacje o ślubie i rozwodzie - social media

Informacje o ślubie i rozwodzie – social media

Nieco inaczej prezentuje się rozkład publikacji w mediach społecznościowych. Zainteresowanie tematem ślubu w badanym okresie przewyższa zainteresowanie tematem rozwodu. O zawarciu związku małżeńskiego 28 i 29 sierpnia komunikowano 4599 razy. Materiałów dotyczących rozwodu pary od 20 do 21 września ukazało się 3901.

Media przez najbliższy czas będą zainteresowane tematem rozwodu oraz historią związku najsławniejszego małżeństwa Hollywood. Miejmy jednak nadzieję, że prośba Brada Pitta o to, by prasa dała dzieciom pary „przestrzeń, na jaką zasługują w tym trudnym okresie” zostanie spełniona.

 

Natalia Maćkowiak

Starszy Analityk Mediów

Comments

comments

53
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...