Snapchat chce, by Stories zastąpiło newsfeed
Snapchat chce zrewolucjonizować wygląd newsfeedów w mediach społecznościowych. Ma być bardziej jak pokaz slajdów niż strumień linków, wideo i tekstów.
Facebook, w tej chwili śmiertelny rywal Snapa, newsfeed wprowadził w 2006 roku – wtedy jeszcze narzędzie było skrojone pod laptopy i komputery stacjonarne. Dziś, w 2017 roku, liczne badania wskazują, że to urządzenia mobilne będą coraz popularniejsze i stopniowo wygryzą desktop. Snapchat już o tym wie. I stawia na komunikację obrazkami.
„Aparat będzie nową klawiaturą” stwierdził Evan Spiegel. Według twórcy Snapchata formuła newsfeedu wyczerpuje się, użytkownik smartfona bowiem męczy się podczas przewijania dużej ilości treści – tekstów, filmów, linków. Algorytm, wedle którego powstaje newsfeed, zupełnie nie pasuje do stylu użytkowania i tworzenia multimediów, zwłaszcza w grupie młodszych użytkowników.
Coraz wydajniejsze smartfony spowodowały, że użytkownicy nie „wychodzą” z mediów społecznościowych praktycznie cały dzień. Telefony z coraz lepszymi parametrami to zachęta do dzielenia się szczegółami z życia non stop. W odpowiedzi na te oczekiwania, Snapchat wyszedł z ofertą Stories. Wklejanie linków, pisanie długich postów – to na urządzeniach mobilnych trudniejsze i bardziej czasochłonne. Liczy się „tu i teraz” – i tak działa Snapchat.
Dlatego też Snap w dłuższej perspektywie może być dla użytkowników wygodniejszy i bardziej praktyczny niż Facebookowy newsfeed. Oczywiście, portal Zuckerberga goni za rozwiązaniami od Evana Spiegela. Obecnie wydaje się jednak, że to Snap lepiej czuje trendy i szybciej adaptuje je u siebie. Facebookowi pozostaje „inspirowanie się”.
Na podstawie: TechCrunch.com