Psy wolą Beyoncé od Beethovena – badania przeprowadzone przez SONY

Redakcja PR - 25.05.2016
200

Badanie Sony zatytułowane „Preferencje muzyczne psów domowych” wykazało, że utwory o mocniejszym rytmie częściej wywołują merdanie ogona

(informacja prasowa – Sony)

Sony oraz dr Anna Wilkinson, specjalistka ds. procesów poznawczych u zwierząt, badają gusty muzyczne psów domowych — które szaleją za hitami ze szczytów list przebojów…

  • Wprowadzając domowy zestaw muzyczny o dużej mocy GTK-XB7, firma Sony nawiązała współpracę z dr Anną Wilkinson, specjalistką ds. percepcji u zwierząt, w celu przeprowadzenia badań nad preferencjami muzycznymi psów.
  • Badanie Sony zatytułowane „Preferencje muzyczne psów domowych” wykazało, że utwory o szybszym metrum i mocniejszym rytmie częściej wywołują merdanie ogona niż uspokajające koncerty z klasycznego repertuaru: 62% psów woli słuchać popularnych utworów z list przebojów, niż klasycznego repertuaru symfonicznego.

Film uzupełniający badanie pokazuje reakcje zwierząt na królujący na klubowych parkietach hit Martina Garrixa „Animals” i przedstawia czworonożnych pupili bawiących się przy dźwiękach jednoelementowego zestawu muzycznego o dużej mocy GTK-XB7 wyposażonego w unikatową technologię Sony EXTRA BASS™ i intensywne oświetlenie głośników.

Na filmie „Party Animals” widać królicze nosy poruszające się w rytm basu, kudłate psiaki bawiące się przy muzyce i koty „skaczące” na parkiecie w takt muzyki.

Jednoelementowy zestaw muzyczny o dużej mocy wytwarza poruszający dźwięk i najmocniejszy bas, gwarantując najlepszą zabawę we własnych czterech ścianach.

Z okazji wprowadzenia zestawu muzycznego o dużej mocy GTK-XB7 — idealnego na domowe przyjęcia — firma Sony przygotowała raport „Preferencje muzyczne psów domowych”. Przeprowadzone badania naukowe wykazały, że psy o wiele bardziej wolą słuchać szybkich przebojów niż klasycznej muzyki koncertowej.

W uzupełnieniu badania firma Sony we współpracy z firmą producencką Unit 9 przeprowadziła także eksperyment audiowizualny. Film „Party Animals” prezentuje reakcje zwierząt na hit elektronicznej muzyki dance, utwór „Animals” Martina Garrixa odtwarzany z jednoelementowego zestawu muzycznego o dużej mocy GTK-XB7.

Zestaw GTK-XB7 jest wyposażony w autorską technologię EXTRA BASS firmy Sony, która poprzez cyfrowe przetwarzanie sygnału, ożywi każdą zabawę. Dzięki głębokiemu basowi, nadającemu charakterystyczne brzmienie współczesnym utworom elektronicznym, muzyka brzmi jeszcze mocniej. Całości dopełnia efektowna, kolorowa iluminacja: świecące linie, stroboskop i podświetlenie głośników pulsujące w rytm muzyki. W rezultacie bawiąc się w domu z przyjaciółmi, można poczuć się jak na festiwalu.

Studium: psy wolą Beyoncé od Beethovena

Wiedząc, że muzyki słucha się najlepiej w towarzystwie najbliższych i najdroższych kompanów, firma Sony sprawdziła, jakie utwory wybrałby najlepszy przyjaciel człowieka: spokojne koncerty z repertuaru klasycznego czy żywe, szybkie utwory z pierwszych miejsc list przebojów. Współpracując z dr Anną Wilkinson, specjalistką ds. percepcji u zwierząt i członkiem ASAB (Association for the Study of Animal Behaviour — Towarzystwa Badawczego Zachowań Zwierząt) oraz doktorantką Natalią Albuquerque, firma Sony przygotowała studium „Preferencje muzyczne psów domowych”. Działające w Europie stowarzyszenie ASAB zajmuje się badaniami zachowań zwierząt.

Studium pokazało zdecydowanie większe zainteresowanie utworami ze szczytów list przebojów, niż dobrze znanymi koncertami klasycznymi: 62% psów spontanicznie wybierało muzykę nowoczesną, a tylko 38% klasyczną. Mając do wyboru 10 utworów należących do dwóch gatunków, psy znacznie chętniej wybierały popularne hity niż muzykę klasyczną: więcej czasu spędzały przy głośniku grającym skoczne przeboje niż odtwarzającym muzykę klasyczną, co wskazuje większą na przyjemność ze słuchania szybkich, rytmicznych nagrań.

W eksperymencie użyto dwóch zestawów muzycznych Sony GTK-XB7. Odtwarzały one muzykę klasyczną i pop psom, których reakcje dokumentowano i porównywano. Dla uniknięcia zafałszowania wyników, muzyka grała z obu głośników po jednym utworze z każdego. Utwory były odtwarzane w parach, a rozmieszczenie głośników i kolejność kombinacji utworów dobierano w sposób losowy. W badaniu wykorzystano pięć słynnych utworów Mozarta, Pachelbela i innych kompozytorów oraz pięć utworów gwiazd muzyki rozrywkowej: Elvisa Presleya, Martina Garrixa, Justina Biebera i Beyoncé.

— Badanie wykazało ciekawą różnicę w preferencjach dotyczących muzyki klasycznej i pop — komentuje wyniki dr Anna Wilkinson. — Słysząc różne rodzaje muzyki, psy częściej wybierały zestaw Sony GTK-XB7 odtwarzający muzykę pop, rzadziej zaś muzykę klasyczną.

Film „Party Animals”

W 2015 roku, do testów dźwięku wykorzystano dziedzinę wiedzy zwaną cymatyką, a obecnie firma Sony bada reakcje zwierząt domowych na muzykę przy użyciu jednoelementowego zestawu audio o dużej mocy GTK-XB7.

Aby pokazać reakcje zwierząt na nagrania puszczane z zestawu GTK-XB7, Sony nawiązało współpracę z firmą Unit 9 oraz specjalistami od opieki nad zwierzętami i weterynarzem. Zaowocowała ona filmem przedstawiającym różne zwierzęta domowe bawiące się przy dźwiękach z zestawu GTK-XB7.

Materiał nakręcono w tempie 1000 klatek na sekundę, dzięki czemu reakcje kotów, psów i królików możemy oglądać w silnie zwolnionym tempie. Zewnętrzne oświetlenie dostosowano do wielokolorowych diod LED migających w głośnikach zestawu, a widzialnym przejawem ogromnego ciśnienia akustycznego są podmuchy powietrza widoczne na sierści zwierząt. Na jednej ze scen, ukazującej działanie technologii EXTRA BASS™, widać kota rasy perskiej wylegującego się na odkrytym, wibrującym subwooferze.

Potencjał i moc tego głośnika przedstawiają także inne sceny z udziałem bassetów, persów, puli, chow chow i królików, które tańczą i drgają w rytm muzyki.

— GTK-XB7 to produkt stworzony z myślą o przyjemności: mobilność, ciśnienie dźwięku, oświetlenie i technologia EXTRA BASS™ dają możliwość zorganizowania wspaniałej zabawy w każdym miejscu — komentuje film Alberto Ayala, dyrektor działu Vision and Sound w Sony Europe. — Chcieliśmy, by wprowadzenie nowych głośników o dużej mocy było powiązane z jeszcze większą dawką przyjemności. A czy można to zrobić lepiej, niż zapraszając do zabawy naszych czworonożnych przyjaciół?

Psy wolą Beyoncé od Beethovena – badania przeprowadzone przez SONY

Comments

comments

200
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...