Siedmioro fotografów z Europy poznawało Japonię, poszukując dawnych, obecnych i przyszłych wpływów japońskiej kultury

Jerzy Ciszewski - 30.05.2016
282

Sony wkrótce będzie świetować 70 urodziny - specjalny projekt fotograficzny

Firma Sony będzie wkrótce świętować swoje 70-lecie. Z okazji tego jubileuszu Japonię odwiedziło siedmioro zdolnych fotografów, użytkowników aparatów z serii α7. Mieli oni za zadanie uchwycić ducha Kraju Kwitnącej Wiśni i ułatwić zrozumienie wpływów, które po dziś dzień kształtują działania Sony. Każdy uczestnik programu#ase7ens poznawał siedem fundamentalnych wartości Sony i ukazywał je na znakomitych zdjęciach z pełnoklatkowego aparatu.

VuTheara Kham (Francja), Dan Rubin (Wielka Brytania), Ana Barros (Austria/Portugalia), Michael Schulz (Niemcy) Marco Gaggio (Włochy), Christina N.Anderson (Dania) i Bobby Anwar (Dania/Szwecja) zanurzyli się w japońskiej kulturze, aby poznać korzenie Sony. W rezultacie powstały wybitne zdjęcia tworzące siedem cykli tematycznych. Ich autorzy uchwycili szereg niuansów i zawiłości, które kształtują tożsamość marki Sony.

Przez cały rok 2016 Sony będzie publikować te fotografie wraz z obszernymi wywiadami i materiałami wideo fotografów na swoim blogu i w kanałach YouTube, w każdym miesiącu skupiając się na innych wartościach i fundamentach. Pierwszy materiał z tego cyklu został opublikowany w dniu dzisiejszym.

Siedem tematów uchwyconych aparatami ɑ7

Pierwsza seria zdjęć jest poświęcona energii i emocjom, które płyną przez innowacyjne urządzenia elektroniczne Sony, by ujawnić się w japońskiej popkulturze i muzyce. W kolejnych miesiącach Sony opublikuje niezwykłe, wykonane w stonowanym oświetleniu fotografie przedstawiające kunszt produkcji mieczów samurajskich. Motywem przewodnim tego cyklu jest sztuka i precyzja każdego procesu oraz szczegóły związane z wytwarzaniem produktów.

Obrazy przedstawiające doskonałą prostotę to refleksja nad wpływem japońskiej kultury i etosu na wzornictwo produktu, będące niezwykle subtelną formą sztuki. Przykłady tej sztuki znajdziemy w obiektywach, przetwornikach obrazu, telewizorach czy modelach audio zapewniających idealną reprodukcję dźwięku.

Symbolem doskonałości technicznej Sony są zdjęcia pionierskiego systemu transportu w Tokio. Perfekcja ta kontrastuje, a zarazem harmonizuje z dążeniem dozapewnienia piękna, które ukazują zdjęcia kwitnących wiśni.

Kodeks Bushido, będący zbiorem zasad życiowych samuraja, podkreśla takie cechy jak pasja i godność. Aby zrozumieć wpływ tej ważnej filozofii na współczesność, zespół fotografów spotkał się z dzisiejszymi samurajami.

Fotografowie mieli nie tylko popatrzeć wstecz na „klasyczne” wpływy, lecz także przygotować cykl zdjęć pokazujących przyszłość i stanowiących inspirującą wizję jutra. Ułatwieniem w realizacji tego zadania było spotkanie z najbardziej zaawansowanymi technologicznie robotami na świecie.

Materiał wideo prezentujący najważniejsze chwile tej fotograficznej wyprawy można zobaczyć tutaj.

Film poświęcony serii energia i emocje jest dostępny tutaj.

Sony Corporation jest czołowym producentem sprzętu audio, wideo, fotograficznego, rozrywkowego, telekomunikacyjnego i informatycznego oraz podzespołów elektronicznych przeznaczonych na rynek masowy i dla odbiorców profesjonalnych. Działalność w segmentach muzyki, filmu, rozrywki komputerowej i Internetu zapewnia Sony wyjątkową pozycję: światowego lidera w branży elektronicznej i rozrywkowej. Skonsolidowany obrót Sony w roku obrachunkowym, który zakończył się 31 marca 2015, wyniósł w przybliżeniu 68 miliardów dolarów USA. Ogólnoświatowa strona www Sony: http://www.sony.net

Siedmioro fotografów z Europy poznawało Japonię, poszukując dawnych, obecnych i przyszłych wpływów japońskiej kultury

Comments

comments

282
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...