Serwisy Agory w Facebook Audience Network
Agora jest pierwszym wydawcą w Polsce, na którego stronach wyświetlane są reklamy sieci Facebook Audience Network w technologii header bidding. Reklamy sieci emitowane są na stronach mobilnych Gazeta.pl i Wyborcza.pl z zachowaniem tych samych zasad targetowania, pomiaru i emisji, które obowiązują na Facebooku.
– Rozbudowa oferty reklamowej w obszarze social media i programmatic jest dla nas ważnym kierunkiem rozwoju, a integracja z Facebookiem to naturalna konsekwencja tych działań. Dzięki temu reklamodawcy mogą kupować reklamy w otoczeniu naszych wysokiej jakości treści, wykorzystując przy tym niezwykle precyzyjne dane Facebooka – mówi Andrzej Purchla, szef Działu rozwoju produktu reklamowego w Gazeta.pl.
Reklamy z sieci Audience Network są wyświetlane na mobilnych stronach serwisów Agory, a do ich emisji wykorzystywana jest technologia header bidding. Za implementację rozwiązań Facebook Audience Network na stronach Agory odpowiada Yieldbird, spółka z Grupy Agora zajmująca się zarządzaniem powierzchnią reklamową i optymalizacją przychodów z reklamy programatycznej.
Audience Network to sieć reklamowa umożliwiająca rozszerzenie zasięgu kampanii i dotarcie do użytkowników Facebooka także poza tą platformą – w aplikacjach mobilnych i witrynach na różnych urządzeniach. Do sieci należą strony takich zagranicznych wydawców jak m.in. Washington Post, Daily Mirror, Shazam, The Huffington Post i India Today Group.