Rp.pl z największą dynamiką wzrostu liczby użytkowników i odsłon w segmencie BFP

Redakcja PR - 06.06.2017
159

Rp.pl z największą dynamiką wzrostu liczby użytkowników i odsłon w segmencie BFP

Internetowy serwis „Rzeczpospolitej” –  rp.pl pozostaje liderem wśród serwisów prasowych z segmentu Biznes, Finanse, Prawo – wynika z danych Gemius/PBI za kwiecień 2017 roku. W ubiegłym miesiącu liczba jego użytkowników wyniosła 2,6 mln i wzrosła o 21% rok do roku. Rp.pl zanotował też 42% zwyżkę liczby odsłon – do 23,7 mln. Dla porównania, w kwietniu roku 2016 było to odpowiednio 2,2 mln realnych użytkowników i 16,7 mln odsłon.

Rp.pl to najszybciej rosnący serwis prasowy w kategorii BFP. – Stale i dynamicznie rosnąca liczba użytkowników rp.pl to dowód na wysoką jakość, wiarygodność i rzetelność prezentowanych przez nas treści. Zaufanie czytelników wiele dla nas znaczy, dlatego właśnie zamierzamy być coraz lepsi – mówi Cezary Szymanek, redaktor naczelny rp.pl.

Łącznie serwisy należące do Gremi Media SA zanotowały 19% wzrost liczby realnych użytkowników oraz o 33% więcej odsłon rok do roku (odpowiednio do 2,7 mln real users oraz ponad 26 mln odsłon w kwietniu 2017 r.). Oznacza to, że serwisy Gremi Media SA są najszybciej rosnącą grupą wydawniczą  w segmencie BFP, wyprzedzając pod względem dynamiki m.in. biznesowe serwisy Grupy Gazeta.pl oraz Bankier.pl.

Dobre wyniki są połączeniem siły marki, technologii oraz danych. Nasze serwisy słyną z doskonałej jakości kontentu, który jest świetnie dostosowany do oczekiwań odbiorców, w szczególności tych posiadających cyfrowe subskrypcje. Sukcesem jest również systematyczny proces budowania rosnącego udziału w ruchu lojalnych użytkowników, którzy na co dzień  korzystają z naszych produktów i oferty. W przypadku rp.pl poziom lojalności przekracza dziś 70% – mówi Marcin Kowalczyk, Head of Digital w Gremi Media SA.

Warto zauważyć, że „Rzeczpospolita” jest jedynym dziennikiem w Polsce, którego czytelnictwo pomiędzy dwoma badanymi okresami (X 2015 – III 2016 oraz X 2016 – III 2017) wzrosło. Wynik wśród czytelników między 15. a 75. rokiem życia poprawił się w tym czasie z 1,5 proc. do 1,8 proc., podczas gdy wskaźniki dla konkurencyjnych tytułów (m.in. „Gazety Wyborczej” i „Dziennika Gazety Prawnej”) zmalały. Podany parametr pokazuje, jaki odsetek badanych osób zetknął się z „Rzeczpospolitą” (przeczytał ją lub chociaż przejrzał) w omawianym okresie przynajmniej raz w tygodniu.

Comments

comments

159
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...