Rocznik „Investing in Poland 2017” już na rynku

Informacja Prasowa - 30.11.2016
47

„Investing in Poland” - publikacja skierowana do inwestorów z kraju i zagranicy

W trakcie wczorajszej konferencji, zorganizowanej w gmachu Giełdy Papierów Wartościowych, miała miejsce uroczysta inauguracja  ósmego wydania rocznika „Investing in Poland” – anglojęzycznej publikacji skierowanej do inwestorów z kraju i zagranicy. Poprzez sekcję Trendbook 2017 rocznik kompleksowo przedstawia potencjał inwestycyjny poszczególnych województw i wprowadza w zagadnienia z zakresu różnych sektorów polskiej gospodarki, m.in.: nieruchomości, logistyki, przemysłu zbrojeniowego, bankowości, energetyki, motoryzacji i IT. 

„Investing in Poland” ma na celu promocję polskiego otoczenia ekonomicznego jako dogodnego miejsca do lokowania bezpośrednich inwestycji zagranicznych. Wydawnictwo kompleksowo omawia potencjał inwestycyjny wszystkich polskich województw dostarczając najważniejszych informacji odnośnie lokalnej infrastruktury. W publikacji omówione są także poszczególne parki naukowo-technologiczne, specjalne strefy ekonomiczne i największe miasta.

Rocznik  został przygotowany przez zespół dziennikarzy Warsaw Business Journal Group we współpracy merytorycznej m.in. z Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Francusko-Polską Izbą Gospodarczą, Polsko-Niemiecką Izbą Przemysłowo-Handlową oraz kluczowymi partnerami biznesowymi m.in. EY i PZU.

Ósme wydanie publikacji zainaugurowała konferencja „Investing in Poland 2017”, która odbyła się 29 listopada 2016 r. w gmachu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. W dwóch panelach dyskusyjnych, mających na celu rozwinięcie zagadnień prezentowanych w roczniku, wzięli udział eksperci z największych firm i instytucji m.in. Łukasz Leśniewski, Kierownik Wydziału Analiz Gospodarczych w Departamencie Rozwoju Gospodarczego Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Nadia Bouacid, Dyrektor Centrum Rozwoju Biznesu Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej, Ewa Łabno-Falęcka, Kierownik Komunikacji Korporacyjnej i Spraw Zewnętrznych w Mercedes-Benz, Bartosz Niedźwiedzki, Dyrektor w Grupie Zarządzania Innowacjami EY .

Paneliści poruszyli problematykę wyzwań i barier, jakie stoją przed inwestorami zagranicznymi oraz specyfikę inwestycji o charakterze innowacyjnym w Polsce.

Podczas uroczystości redakcja Warsaw Business Journal Group nagrodziła także wybranych inwestorów statuetkami „Inwestycja roku” w trzech kategoriach – mała, średnia i duża. Pod uwagę brane były takie kryteria, jak wartość inwestycji i liczba miejsc pracy, która dzięki niej powstała.

Nagrodę za inwestycję dużego rozmiaru odebrała firma Ghelamco za kompleks biurowy Warsaw Spire, którego budowa pochłonęła około miliarda złotych. Dzięki temu powstał jeden z najwyższych i najbardziej innowacyjnych budynków nie tylko w Polsce, ale i w Europie Środkowej.

Za rozbudowę swojej fabryki szyb w Chmielowie koło Tarnobrzega, która kosztowała 500 milionów złotych i przyczyniła się do powstania 1500 dodatkowych miejsc pracy, statuetkę za inwestycję roku średniego rozmiaru odebrała firma Pilkington Automotive Poland. Produkowane przez przedsiębiorstwo szyby są jednymi z najbardziej zaawansowanych technologicznie na świecie.

Natomiast laureatem nagrody za inwestycję małego rozmiaru została firma Samsung Electronics Poland, która kosztem blisko 100 milionów złotych zmodernizowała zakład AGD we Wronkach, gdzie produkowane są nowoczesne lodówki. Dzięki inwestycji zatrudnienie znalazło 150 osób.

„Investing in Poland 2017” dystrybuowany jest na najważniejszych wydarzeniach gospodarczo-ekonomicznych w kraju i za granicą. Publikacja dostępna jest do kupienia poprzez wydawnictwo, w tym w prenumeracie z innymi tytułami wchodzącymi w skład grupy Warsaw Business Journal: rocznikami „Book of Lists” i „Made in Poland” oraz miesięcznikiem „WBJ Observer”.

Investing in Poland

Comments

comments

47
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...