Real Madryt wydał majątek na manipulacje i fake newsy

Redakcja PR - 03.04.2017
231

Prezes Realu Madyt przyznał się do zapłaty 300 000€ za manipulowanie opinią publiczną przez skorumpowanych dziennikarzy

W ramach trwającego śledztwa w sprawie prania brudnych pieniędzy w Hiszpanii, prezes Real Madryt Florentino Pérez przyznał się do wydania 300 000 EUR na utworzenie portalu internetowego „El Diario Bernabeu”, który miał pomóc klubowi w budowaniu wizerunku w sieci.

Perez ujawnił, że szef bankowości korporacyjnej i inwestycyjnej Societe Generale, Donato Gonzalez, przedstawił mu Alejandro de Pedro jako eksperta w zarządzaniu reputacją online – dlatego klub nawiązał z nim współpracę.


Do zadań De Pedro należało przedstawianie drużyny „królewskich” z pozytywnej strony oraz wykonywanie zadań zleconych przez szefa klubu. Portal najczęściej publikował informacje o Realu Madryt unikając przy tym zamieszczania treści mających negatywny wydźwięk. Redaktorzy portalu działali również prężnie w social media, prowadząc kampanie wizerunkowe klubu.


Doniesienia potwierdza były naczelny portalu Javier Iglesias. W swoich zeznaniach poinformował, że Real Madryt był klientem i żądał od portalu, aby wykonywał polecania klubu jak kontrowanie kampanii przeciwko danemu piłkarzowi.


Jednym z zadań „El Diario Bernabeu” była akcja skierowana przeciwko sędziemu, który uczestniczył w przegranym meczu „Królewskich” Gran Derbi w marcu 2014 roku. Prezes Realu wysłał do de Pedro wiadomość. „Grzejemy temat tego sędziego, szczególnie pokazując zdjęcia Busquetsa, który nadepnął na głowę Pepe” – napisał Perez do De Pedro w marcu 2014 r.


 

Comments

comments

231
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...