Ranking fee income agencji PR za rok 2015 – zestawienie ZFPR

Jerzy Ciszewski - 19.05.2016
176

Związek Firm Public Relations liczy pieniądze jakie są na rynku usług public relations

Ranking fee income agencji PR za rok 2015

19.05.2016

Kondycja polskiego sektora public relations to poziom przychodów generowanych z wynagrodzenia za profesjonalną pracę doradców PR. Związek Firm Public Relations rozpoczął prace nad przygotowaniem czwartej edycji rankingu agencji PR według fee income. Publikacja wyników zaplanowana jest na koniec czerwca br.

Celem rankingu jest przedstawienie właściwego charakteru usług PR skupiającego się na doradztwie komunikacyjnym i przychodach z honorariów. Na jego potrzeby fee income zdefiniowane zostało jako różnica pomiędzy przychodem netto ze sprzedaży usług a kosztami zewnętrznymi realizacji projektów. Prezentowane w rankingu wyniki będą weryfikowane w drodze audytu finansowego przez niezależną firmę audytorską. Audyt obejmował będzie nadzór nad procesem gromadzenia danych, ostateczną ich weryfikację oraz raport.

Warto zaznaczyć, że ranking ma charakter otwarty dla agencji PR spoza związku, których główną działalnością jest świadczenie pełnego zakresu usług public relations oraz grup kapitałowych spełniających ten warunek.  Bardzo istotna dla branży jest prezentacja szerokiego grona profesjonalnych firm świadczących pełny zakres usług public relations z poszanowaniem najwyższych standardy zawodowych oraz etycznych. Zapraszamy do udziału!

Podsumowując ubiegłoroczną edycję rankingu, łączna wartość przychodów wygenerowanych z honorariów za rok 2014 20-u agencji PR biorących udział w rankingu wyniósł 102,9 mln zł. Są to wyniki wygenerowane przez 578 konsultantów zatrudnionych w największych firmach public relations w Polsce. Daje to wartość rocznych honorariów przypadających na jednego konsultanta ok. 178 tyś zł. Jak wskazują wyniki jednostkowe wszystkich badanych agencji, średni wynik Fee income, który w 2014 roku osiągnął wartość 5,2 mln zł.

Zainteresowanych udziałem w tegorocznym rankingu podsumowującym dane za rok 2015 zachęcamy do zapoznania się z regulaminem i harmonogramem:

Regulamin wraz z harmonogramem

Ankieta – wersja do wglądu (ankietę właściwą wypełnia się w formie elektronicznej, link do ankiety właściwej w regulaminie)

Zapraszamy do udziału.

Kontakt: Barbara Pałdyna; barbara.paldyna@zfpr.pl; tel. 531 84 84 70

ZFPR

Comments

comments

176
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...