Przystanek Woodstock w mediach społecznościowych

Informacja Prasowa - 22.07.2016
183

Jak komunikował się Przystanek Woodstock?

Za nami 22 Przystanek Woodstock. Kurz po festiwalu w Kostrzynie już opadł, ale… nie w mediach społecznościowych. Organizatorzy z ogromną dbałością podeszli do działań w social media. Prowadzona komunikacja nie ograniczała się jedynie do publikowania informacji i wysyłania komunikatów. Była aktywnym dialogiem z użytkownikami.

Internetowy Woodstock 

Oprócz oficjalnej strony internetowej, festiwal Woodstock miał również swoje konta na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube, Google+ i Pintereście. Przystanek w mediach społecznościowych funkcjonował przede wszystkim pod hashtagiem #Woodstock2016.

#Woodstock2016
Towarzyszący Przystankowi znacznik #Woodstock2016, tylko w trakcie trwania festiwalu (14-16.07.2016), został użyty na Instagramie ponad 6,5 tys. razy, wywołując ponad 660 tys. interakcji. Najbardziej lubianymi postami zawierającymi #Woodstock2016 były wpisy autorstwa Youtuberki urodowej Red Lipstick Monster (@redlipstickmonster) oraz modelki Zuzy Kołodziejczyk (@zuzol).

Wśród najbardziej komentowanych (oprócz postów @redlipstickmonster) znalazły się  wpisy z oficjalnego profilu Przystanku Woodstock na Instagramie (@woodstockpoland), @kotaleczka, Filipa Aleksandra Chajzera (@filipi_chajzer) oraz Damiana Kostka (@free3hands).

Top10 najaktywniejszych autorów

Autorzy postów z #Woodstock2016 najczęściej używali również hashtagów: #woodstock, #love, #festival, #lovewoodstock, #music, #przystanekwoodstock, #kostrzyn, #poland oraz #kostrzynnadodra.

Woodstock2016 na Instagramie_hashtagi towarzyszace_14-16.07.2016_NapoleonCat

@woodstockpoland

Od początku lipca (do 19.07.) oficjalne konto @woodstockpoland zyskało prawie 6 tys. nowych obserwujących i niemal 86 tys. interakcji (polubień i komentarzy). Konto przystanku Woodstock używało nieco innych hashtagów niż ich uczestnicy. Oto top10 hashtagów najczęściej używanych przez @woodstockpoland.

Woodstock na Instagramie_top10 hashtagow konta woodstockpoland_01-19.07.2016_NapoleonCat

Przystanek Woodstock na Facebooku

Festiwal nad Odrą wzbudził ogromne zainteresowanie na Facebooku. Hasło woodstock 2016 było wyszukiwane ponad 93 tys. razy, zaś #woodstock2016 – ponad 91 tys. razy. Fanów wydarzenia na Facebooku przybywało jeszcze na długo przed festiwalem i… nadal przybywa. Od 1. lipca (do 19.07.2016) profil polubiło ponad 16 tys. użytkowników, zaś tylko w trakcie dni festiwalowych strona zdobyła prawie 3,5 tys. nowych fanów.

Woodstock na Facebooku_osoby ktore o tym mowia_01-19.07.2016_NapoleonCat

Mimo, iż sam festiwal zakończył się już kilka dni temu, facebookowa strona Przystanku nadal zyskuje nowych zainteresowanych. Coraz więcej jest również osób, które o tym mówią (liczba osób, które polubiły, skomentowały, udostępniły posty strony, wspomniały o niej lub wykonały inną akcję związaną z profilem Przystanku Woodstock na Facebooku). Po festiwalu aktywniejsi stają się zagraniczni użytkownicy, szczególnie z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Holandii i Stanów Zjednoczonych.

Jak @WoodstockPoland ćwierkał na Twitterze?

Nie zabrakło również działań na Twitterze. W ciągu 10 dni (11-20.07.2016) @WoodstockPoland zaćwierkał aż 200 razy, zyskując ponad 700 nowych obserwujących. W analizowanym okresie najwięcej nowych followersów. 17 lipca oficjalne konto festiwalu zaczęło obserwować 150 osób.

Źródło: NapoleonCat 

Comments

comments

183
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...