Pracownicy niewiele wiedzą o strategii firmy

Redakcja PR - 20.05.2016
105

Organizacje nie zapewniają pełnego wglądu w swoje cele i zasady zatrudnionym

Organizacje nie zapewniają pełnego wglądu w swoje cele i zasady zatrudnionym – wynika z pierwszego badania Przejrzystości Instytucjonalnej przeprowadzonego przez Institute for Public Relations.

Badanie przeprowadzone zostało pod tytułem „Przejrzystość intstytucjonalna: kwestia równości i przekonań pracowników” przez Komisję Komunikacji Organizacji IPR. Wyniki wskazują, że zatrudnieni w pięciu krajach są przeświadczeni,  że rozumieją podstawowy cel swojego pracodawcy a praca ich zadowala i daje poczucie spełnienia. Wciąż jednak sądzą, że przed firmami jeszcze wciąż wiele do zrobienia, jeśli chodzi o komunikowanie strategii przede wszystkim wewnątrz.

Ponad 1500 pracowników z USA, Wielkiej Brytanii, Indii, Brazylii i Chin zostało przepytanych pod kątem oceny ich organizacji na trzech wymiarach równości pracowników: pracy, strategii i rynku. Każde państwo otrzymało ocenę od A do Francji, na podstawie odpowiedzi badanych. W przypadku Przejrzystości Instytucjonalnej wypadły – w kolejności od najlepszego do najgorszego: Indie, USA, Chiny, Brazylia i na końcu Wielka Brytania.

Co jeszcze pokazało badanie? Oto rezultaty:

• Oceny „pracy” wahały się od B dla Indii do C dla Wlk. Brytanii. Większość pracowników wysoko oceniła, jak już wspomnieliśmy powyżej, rozumienie celów pracodawcy i poczucie sensu pracy. Zatrudnieni na Wyspach Brytyjskich rzadziej niż ich odpowiednicy twierdzili, że są sprawiedliwie wynagradzani.

• Indie poradzimy sobie lepiej niż pozostałe państwa, dostając B w kategorii „Strategia”, podczas gdy Wielka Brytania znów była tu najgorsza – przy czym różnice nie były wielkie – otrzymując C. Pracownicy że Stanów Zjednoczonych oraz Indii byli najbardziej przekonani do strategii swojej firmy na kolejne trzy lata. Poza Indiami wszyscy stwierdzili, że ich organizacje muszą lepiej wykorzystywać najnowsze technologie do komunikacji i zapewnić pracownikom dostęp do wyników raportów z akcji pilotażowy.

• Wszystkie państwa dostały F za „rynek”, z wyjątkiem Indii, które dostały D. Pracownicy w USA i Wielkiej Brytanii twierdzą, że ich firmy przeprowadzają zbyt wiele inicjatyw na raz, przez co ich zadania często stoją ze sobą w konflikcie, a oni sami czują się mniej związani z pracodawcą, a bardziej z profesjonalnym.

Biorąc te trzy kluczowe pola za punkt wyjścia,  „Zegar Przejrzystości Instytucjonalnej” – nowe narzędzie i model pomiaru powstały na podstawie badania – pokazuje, że przejrzystość organizacji poprawia się, kiedy pracownicy rozumieją rynek tak, jak widzi go ich firma.

Według Gary’ego Gratesa udziałowca w IPR i dyrektora W2O Group, „żyjemy w bogatym w treść,  ale ubogim w uwagę i koncentrację społeczeństwie,  więc wzbudzenie i utrzymanie zaangażowania oraz zainteresowania pracowników nie może być dłużej celem, ale oczywistością i spod stalowym wyzwaniem każdej firmy”.

HOLMES REPORT
http://www.holmesreport.com/latest/article/employees-have-little-line-of-sight-on-company-strategy

Organizacje nie zapewniają pełnego wglądu w swoje cele i zasady zatrudnionym

 

Comments

comments

105
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...