Pompki dla weteranów – internetowe wyzwanie w słusznej sprawie

Redakcja PR - 05.09.2016
98

22 pompki przez 22 dni dla 22 weteranów

Od kilkunastu dni w mediach społecznościowych wzrasta popularność akcji „22 pushups for 22 KILL challenge” (22 pompki dla 22 weteranów). Celem wyzwania jest zwrócenie uwagi na problem, z którym często zmagają się weterani wojenni, czyli zespół stresu pourazowego (PTSD).

Chociaż o całej akcji zrobiło się głośno w ciągu kilkunastu ostatnich dni, to została zainicjowana już 3 lata temu w Stanach Zjednoczonych. Jej bezpośrednią przyczyną była analiza raportu, który wykazał, że codziennie aż 22 amerykańskich weteranów wojennych popełnia samobójstwo.

Wyzwanie ma na celu zwrócenie uwagi społeczeństwa na poważny problem, jakim jest zespół stresu pourazowego, który często dotyka weteranów wojennych. Brak pomocy i leczenia może przyczyniać się do utrwalania zaburzeń osobowości. Osoby, które zmagają się z tym problemem czasem decydują się na próby samobójcze.

„22 pushups for 22 KILL challenge” to symboliczny gest wsparcia dla weteranów wojennych. Akcja opiera się na tym, że jej uczestnicy przez 22 dni codziennie wykonują 22 pompki. Każdy, kto podjął się realizacji tego wyzwania ma nominować do niego kolejną osobę.

Wśród wojskowych do tej pory w akcję zaangażowali się m.in. gen. Mirosław Różański, Dowódca Generalny Rodzajów Sił Zbrojnych, ppłk Szczepan Głuszczak, Rzecznik Prasowy Dowództwa Generalnego Rodzajów Sił Zbrojnych czy mjr rez. Piotr Jaszczuk, szef Wydziału Marketingu w Wojskowym Instytucie Wydawniczym.

 

Zobacz też: Media – nowy wymiar wojny

Źródło: YouTube/Polska Zbrojna

Wojennych weteranów wspierają nie tylko mężczyźni, ale także kobiety, które również chętnie przyłączają się do akcji #22pushupsfor22KILLchallenge. Wyzwanie podjęła m.in. ppłk Joanna Klejszmit, Rzecznik Prasowy Dowództwa Garnizonu Warszawa.

Akcję wspomagają także osoby, które na co dzień nie są związane z wojskiem. 22 pompki wykonał m.in. Marcin Gortat.

Zobacz też: Małachowski, Gortat… Piękne gesty sportowców ratują śmiertelnie chore maluchy

W akcji bierze udział również nasz wydawca i redaktor naczelny, Jerzy Ciszewski.

Źródło: YouTube/Jerzy Ciszewski

A ktoś z Was podjął wyzwanie „22 pushups for 22 KILL challenge”? Jeśli tak, to zachęcamy do dzielenia się filmami, w których „pompujecie” dla weteranów wojennych.

Comments

comments

98
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...