Polsat zarobił w marcu ponad 400 milionów złotych z reklam. Liderem wydatków Nestle, za nim Aflofarm

Informacja Prasowa - 05.04.2017
237

Wpływy i wydatki reklamowe w marcu 2017

Według danych Nielsen Audience Measurement, w marcu 2017 na reklamach najwięcej zarobił Polsat – ponad 400 milionów złotych. Spośród korporacji na reklamy najwięcej wydało Nestle – ponad 81 milionów złotych. Firma wyprzedziła dotychczasowego lidera – koncern farmaceutyczny Aflofarm, który na reklamy wydał ponad 78 milionów zł. 

Ze stacji telewizyjnych, największe wpływy z reklam ma Polsat – według danych Nielsena w marcu stacja zarobiła pond 404,5 miliona złotych. To o ponad 54 miliony więcej niż w marcu zeszłego roku. Na drugim miejscu znalazł się TVN z wpływami reklamowymi na poziomie ponad 292 milionów złotych. W porównaniu do analogicznego okresu z ubiegłego roku to o ponad 14 milionów więcej. TVP 1 – zaliczyło spadek wpływów reklamowych o 28 milionów złotych. Dwójka zarobiła zaś o 17 milionów więcej niż w marcu roku ubiegłego. Wpływy z reklam dla stacji wyniosły ponad 124 miliony złotych.

Na przeciwległym biegunie znalazł się informacyjny kanał TVP Info. Stacja zarobiła w marcu na reklamach  ponad 24 miliony złotych.

Wpływy reklamowe stacji telewizyjnych w marcu 2017, Nielsen Audience Measurement

Wpływy reklamowe stacji telewizyjnych w marcu 2017, Nielsen Audience Measurement

Spośród firm komercyjnych, w marcu liderem wydatków na reklamę było Nestle. firma wydała na promocję w telewizji ponad 81 milionów złotych. Z kolei 74 miliony złotych na reklamę wydał koncern farmaceutyczny Aflofarm (suplementy diety, Ibuprofen, NeoMag, Rutinacea). Podium reklamodawców zamyka US Pharmacia Inc (APAP, Gripex, Ibuprom, Stoperan) – w marcu koncern wydał na reklamy prawie 67 milionów złotych. Z wymienionej trójki wszystkie firmy zwiększyły wydatki na reklamę w stosunku do analogicznego okresu z roku poprzedniego – najwięcej, bo aż o ponad 25 milionów złotych więcej, na reklamę wydał Aflofarm.

Zrzut ekranu 2017-04-05 o 14.13.08

Wydatki reklamowe koncernów w marcu 2017, Nielsen Audience Measurement

 

Comments

comments

237
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...