Politycy na Twitterze. Hill+Knowlton prezentuje ranking kont obserwowanych przez polskich parlamentarzystów

Informacja Prasowa - 19.01.2017
64

Raport agencji Hill+Knowlton Strategies "Politycy na Twitterze"

Agencja Public Relations Hill+Knowlton Strategies ponownie sprawdziła, kogo na Twitterze obserwują polscy parlamentarzyści. Rezultatem badania, które przeprowadzono na początku grudnia ubiegłego roku we współpracy z serwisem Twiangulate (narzędzie wyspecjalizowane w analizie sieci społecznych na Twitterze), jest już trzecia edycja rankingu kont twitterowych najchętniej śledzonych przez polskich polityków.

Należy zacząć od nakreślenia, czym jest swoisty fenomen Twittera w Polsce, który od kilku lat cieszy się coraz większym zainteresowaniem, zbierając wokół siebie jeszcze liczniejszą, ale charakterystyczną widownię. Portal ten zawdzięcza swój status niszowego serwisu społecznościowego (co dobitnie odróżnia jego użycie na tle innych krajów) konkretnym grupom, które są na nim aktywne: są to przede wszystkim dziennikarze, eksperci, media, organizacje, sportowcy i blogerzy (zwłaszcza technologiczni) oraz uczniowie i studenci, którzy używają go do obserwowania swoich ulubieńców i idoli. To ćwierkające medium umożliwia śledzenie oraz pozostanie w kontakcie z interesującymi nas influencerami, których nie znamy osobiście w realnym świecie.

Politycy, dziennikarze, media, influencerzy – lista TOP 

Ranking podzielony został na cztery kategorie: politycy, dziennikarze, media, influencerzy.

To właśnie Twitter sprawił, że politycy zaczęli wydawać się nam bardziej dostępni, a dystans pomiędzy zwykłym obywatelem a konkretnym parlamentarzystą zdecydowanie się skrócił (najlepszym przykładem jest prezydent Andrzej Duda prywatnie „ćwierkający” z fanami). I mimo iż zjawisko to pozwoliło, zarówno lokalnym politykom, jak i przedstawicielom wyższych szczebli politycznej drabiny, na unowocześnienie ich komunikacji z otoczeniem, to jednak daleko im do poziomu aktywności i wykorzystania pełnego potencjału tego medium (tak jak się to dzieje np. w Stanach Zjednoczonych).

Warto nadmienić, że z 460 posłów Sejmu obecnie 269 ma konta na Twitterze, z czego tylko 187 to profile aktywne.

Natomiast ze 100 senatorów wyłącznie 36 założyło profile na tym kanale społecznościowym, przy czym zaledwie 17 przedstawicieli aktywnie z nich korzysta.

Dla kontrastu, w badaniu przeprowadzonym przez Hill+Knowlton Strategies w 2013 roku na grupie polskich posłów i senatorów, konto na Twitterze miało 244 z nich, co stanowiło 44% ogółu.

Zważywszy na globalną popularność tego serwisu, wzrost aktywności wśród polskich polityków wciąż jest niewielki.

politycy na twitterze

Raport Hill+Knowlton Strategies „Politycy na Twitterze”

 

TOP 10 – POLITYCY

Wśród polityków na podium znaleźli się: Andrzej Duda, Beata Szydło oraz Radosław Sikorski. Pełna dziesiątka kształtuje się następująco:

POLITYCY NA TWITTERZE

TOP 10 – Politycy. Raport Hill+Knowlton Strategies

Autorzy raportu podają także, kto spośród polityków z zagranicy cieszy się największą popularnością wśród polskich parlamentarzystów. Tylko troje: odchodzący z urzędu Barack Obama, Amerykanin Stephen D. Mull oraz Robin Barnett – brytyjski ambasador w Irlandii – regularnie są obserwowani przez polskich polityków

politycy na twitterze

TOP 10 – Politycy z zagranicy. Raport Hill+Knowlton Strategies

TOP 10 – DZIENNIKARZE

pracownicy mediów to kolejna grupa na bieżąco śledzona przez polskich polityków na Twitterze. Najwięcej obserwatorów ma Konrad Piasecki (Radio Zet, TVN 24) , kolejne miejsca należą do Tomasza Lisa (Onet, Newsweek) i Łukasza Warzechy („Do Rzeczy”) oraz Katarzyny Kolendy-Zaleskiej (TVN, TVN24).

politycy na twitterze

TOP 10 – Dziennikarze. Raport Hill+Knowlton Strategies

TOP 10 – MEDIA

Nie mniejszym zainteresowaniem od dziennikarzy cieszą się profile mediów – stacji telewizyjnych, radiowych czy tytułów prasowych. Posłowie najchętniej obserwują profile stacji informacyjnych – TVN24 oraz TVP Info. Popularnością cieszy się portal 300Polityka oraz dziennik „Rzeczpospolita„.

politycy na twitterze

TOP 10 – Media. Raport Hill+Knowlton Strategies

TOP 10 – INFLUENCERZY

Agencja Hill+Knowlton zbadała także, jak popularne wśród polskich parlamentarzystów są profile liderów opinii. Na pierwszym miejscu tej części rankingu znalazł się Igor Janke – w przeszłości dziennikarz, a obecnie prezes Instytutu Wolności. Kolejne miejsca należą do blogerki Kataryny oraz byłego posła Prawa i Sprawiedliwości – Adama Hofmana.

politycy na twitterze

TOP 10 – Influencerzy. Raport Hill+Knowlton Strategies

 

Pełną wersję raportu można pobrać na stronie agencji —> tutaj.

 

 

 

Comments

comments

64
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...