Polacy stają się e-podróżnikami – 56% planuje urlop online

Informacja Prasowa - 21.07.2016
204

Dla 56% Polaków internet jest niezwykle pomocny w trakcie planowania wakacji

Dla 56% Polaków internet jest niezwykle pomocny w trakcie planowania wakacji. Okazało się również, że aż 95% z nich spędza czas online także w trakcie podróży. To najwyższy wynik wśród przebadanych rynków z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. 53% Polaków wymienia dostępność do Wi-Fi jako istotny czynnik wyboru miejsca wakacyjnego pobytu.

Wykorzystanie płatności online w trakcie planowania wakacji i samego pobytu rośnie – 30% Polaków użyło serwisów takich jak PayPal co najmniej raz, w 2015 roku było to 20%. 

Zgodnie z najnowszych raportem przygotowanym przez GfK na zlecenie PayPal, tego lata większość obywateli Europy Środkowo-Wschodniej coraz częściej korzysta z internetu planując wakacyjny wyjazd. Większość z nich planuje jednak tradycyjny urlop w lipcu i w sierpniu. Uśredniając, tylko 9% obywateli tego regionu już podróżowało w pierwszej połowie roku, natomiast 11% czeka na przeceny we wrześniu. Ten ostatni okres jest szczególnie popularny w Polsce. Jednocześnie, w Europie Środkowo-Wschodniej jest dość duża grupa osób, która zdecydowała się nie jechać na wakacje w tym roku – 15% Polaków, 24% Greków, 16% Czechów i 15% Węgrów podjęło właśnie taką decyzję i wynik ten jest porównywalny do danych z zeszłego roku.

 

Hotele, campingi, domy rodzinne, a może wakacyjny wynajem?

Współcześni turyści mają niezwykle dużo możliwości wyboru wakacyjnej miejscówki. Kraje Europy Środkowo-Wschodniej mają jednak swoje lokalne preferencje. Grecy należą do najbardziej tradycyjnych narodów i większość badanych decyduje się zatrzymać w hotelu (74%). Polacy i Węgrzy dużo częściej doceniają zalety niezależności, którą oferuje wynajem domów i apartamentów wakacyjnych – to popularne rozwiązanie w obu tych krajach (odpowiednio 34% i 33%).

POLAD_v2

Na wybór wakacyjnej miejscowości wpływa równocześnie kilka zmiennych, ale to cena jest dla większości narodów najważniejszym czynnikiem – wybrało ją 64% Greków, 61% Węgrów, 55% Polaków i 47% Czechów. Dodatkowo, Polacy biorą pod uwagę opinie swoich znajomych i przyjaciół (48%), odległość od turystycznych atrakcji (25%) i popularność lokalizacji wśród innych turystów (13%). Chociaż lokalizacja i wiarygodność wybranego miejsca są ważne, Polacy przyglądają się również udogodnieniom oferowany na miejscu. 22% planuje podróż z dziećmi i sprawdza ofertę dla rodzin w danym ośrodku, podczas gdy 14% chce zabrać ze sobą zwierzaka sprawdzając jednocześnie ułatwienia w tym zakresie.

POLAD_v3

Wakacje czy nie – nie szalejmy

Większość konsumentów Europy Środkowo-Wschodniej chce wziąć dwa tygodnie wolnego na czas letnich wakacji – takiej odpowiedzi udzieliło 44% Polaków, 37% Czechów, 24% Greków i 24% Węgrów. Ci, którzy decydują się jedynie na 7 dni wolnego, znajdują się na drugim miejscu (jest to wybór 24% Polaków, 25% Czechów i 14% Węgrów), z Grecją jako wyjątkiem, gdzie najpopularniejsze są urlopy 7 dniowe, z wynikiem na poziomie 36%. Węgrzy są narodem, którzy najczęściej planują wziąć ponad 14 dni wolnego (50%), w przeciwieństwie do Greków, wśród których znajduje się spora grupa, która planuje wziąć mniej niż tydzień urlopu (22%).

Analiza pokazała również, że większość z  nas stara się nie być zbyt rozrzutna – Węgrzy są najostrożniejsi i większość z nich (51%) planuje wydać na wakacyjne podróże do 1100 złotych. Grecy (29%), Polacy (34%) i Czesi (27%) chcą wydać podobną kwotę. 39% Polaków chce zmieścić się w budżecie od 1100 złotych do 2200 złotych, a 20% zakłada, że przekroczy tę sumę, ale nie wyda więcej niż 4400 złotych. Tylko 6% Polaków chce wydać na wakacjach więcej.

POLAD_v4

Potęga internetu

Współcześnie, turyści mają dostęp do tysięcy rozwiązań online, które pomagają odkrywać, porównywać i wybierać najlepsze wakacyjne oferty. Narzędzia internetowe są często wykorzystywane w trakcie planowania wakacji, jak również w trakcie urlopu dla 56% Polaków, 65% Węgrów, 42% Czechów i 39% Greków i. Okazało się również, że 78% Polaków za pomocą wyszukiwarek (41%) lub portali podróżniczych takich jak TripAdvisor (29%) nie tylko szuka wakacyjnych ofert, ale także zbiera szczegółowe informacje o wybranym wakacyjnym punkcie docelowym.

POLAD_v1

W trakcie planowania wakacji szczególnie ważne jest również znalezienie bezpiecznego, szybkiego i wygodnego środka transportu, który pomoże nam dotrzeć do hotelu, campingu lub wymarzonego apartamentu. Podróżnicy w Europie Środkowo-Wschodniej najczęściej decydują się na samochód – 66% Polaków, 69% Węgrów, 58% Czechów i 49% Greków decyduje się właśnie na ten sposób podróży. Polacy dodatkowo podróżują również za pomocą samolotu (17%) i pociągu (12%). Rola internetu nie może być przeceniana również w przypadku planowania podróży lotniczych, gdzie cena biletów jest najważniejszą zmienną dla większości polskich podróżujących (60%). Na kolejnych miejscach znajduję się polityka bagażowa (33%) oraz dobre opinie online (26%), a także możliwość rezerwacji poprzez wyszukiwarki, które od razu pokazują najlepsze ceny.

Internet jest naszym najlepszym przyjacielem nie tylko przed wakacjami, ale także w trakcie nich: 95% Polaków, 95% Greków, 87% Węgrów i 83% Czechów, wchodzi do internetu w trakcie podróży. W czasie wakacji lubimy sprawdzić co się dzieje w mediach społecznościowych (jest to prawda dla 63% Polaków, , 60% Greków, 48% Węgrów i 39% Czechów), ale także wyszukiwać na bieżąco trasy i dojazdy (ta kategoria jest szczególnie popularna wśród Węgrów – 71%), pilnować obowiązków w pracy (najczęściej wskazywane przez Greków – 33%) i robić zakupy. Ostatnia kategoria jest szczególnie popularna wśród polskich turystów (28%).

 

Comments

comments

204
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...