Modelki plus size i Nike?

Redakcja PR - 20.07.2016
88

Nike zatrudnił do swojej najnowszej kampanii modelki "plus size".

Pisałam już o nietypowej kampanii JCPenney z puszystymi kobietami w rolach głównych, ale okazuje się, że nie tylko ten dom towarowy wyszedł z taką inicjatywą. Temat zainteresował także świat odzieży sportowej, co udowadnia profil instagramowy Nike. Modelki plus size i Nike? Czemu nie?

Przyzwyczajeni do schematów

Jesteśmy przyzwyczajeni do pewnych schematów w życiu, w pracy, w reklamie również. Jak kampania suplementów, to koniecznie z kimś przebranym za lekarza. Reklamy samochodów zawsze na szosie. Sportowe ubrania zazwyczaj reklamowali zawodowcy lub osoby o atletycznej sylwetce. Nike zupełnie zmieniło to, do czego się przyzwyczailiśmy, a dowodem jest ilość publikacji na ten temat w sieci. Czy to aż taka rewolucja? Przecież spotykamy codziennie mnóstwo osób o niezbyt idealnej sylwetce, a na siłowni taki widok to wręcz norma. Dlaczego więc tak wstrząsnęła nami taka kampania?

Bez szufladek

Najciekawsze jest jednak to, że sama marka nie stygmatyzuje kobiet o krąglejszych kształtach. Brak charakterystycznych hasztagów pod zdjęciem oznacza, iż Nike nie dzieli swoich konsumentek na szczupłe i puszyste. I chociaż moim zdaniem zauważono wreszcie, że to właśnie osoby z nadwagą są kolejną ważną grupą docelową (podczas treningów przecież częściej zmieniają rozmiar ubrań i kupują nowe), to bardzo podoba mi się podejście marki. Nie trzeba krzyczeć, aby zostać usłyszanym.

Doceniono kobiecość

Wydaje mi się, że powoli zaczynamy dostrzegać piękno różnorodności i tym samym odgradzać się od tych schematów. Idealna kobieta nie musi nosić rozmiaru XS i mało która potrafi utożsamić się z modelkami z wybiegów o wymiarach 85-55-85. Jeśli jednak na plakacie lub w telewizji albo w sieci zobaczymy zadbaną, piękną, kształtną kobietę, dlaczego odbiorcy mieliby jej nie uwierzyć? Moim zdaniem marka doceniła w ten sposób kobiecość, ponieważ najpiękniejsze jest to, że jesteśmy inne i nie ma w tym niczego paranornalnego.  

Rozwiązano problem użytkowy

Nie zapomnijmy jednak o samym produkcie. Kobiety z większym biustem mogą mieć problem ze znalezieniem odpowiednich ubrań na siłownię, szczególnie jeśli chodzi o stanik sportowy. Nike rozwiązuje ten problem, co pokazują zdjęcia na Instagramie. Fotografie są naturalne, kobiece, nastrajają bardzo pozytywnie. Tak trzymać!

zdj. instagram.com/nikewomen

Comments

comments

88
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...