Planowanie – o co chodzi? Zapraszamy na spotkanie z Jackiem Moritzem, pionierem Nowego Urbanizmu w Polsce

Redakcja PR - 08.11.2016
129

Planowanie – o co chodzi? Zapraszamy na spotkanie z Jackiem Moritzem, pionierem Nowego Urbanizmu w Polsce

Słowo planowanie ma bardzo wiele znaczeń. Mam wrażenie, że jest (nad)używane w wielu kontekstach. Pamiętamy – kiedyś bardzo często używane było pojęcie „krótkowzroczność” nie jako pojęcie medyczne odnoszące się do wady wzroku. Rozumiane było jako swoista wada umysłu, która odnosi się do sposobu działania. Było (i chyba nadal jest) utożsamiane z brakiem logicznego planu działań. Planowanie jest wrogiem krótkowzroczności.

Podczas naszego spotkania będę starał się pokazać, jak wiele zależy od  dobrego planu.

Jego brak może skutkować brakiem efektywności pracy, może demotywować wszystkich interesariuszy. Co najgorsze – nie pozwala osiągnąć sukcesu. Wtedy nawet nie wiadomo co jest sukcesem, a co nim nie jest.

Planowanie, zauważanie związków przyczynowo-skutkowych, poszukiwanie istoty rzeczy, celowości procesów nie są oczywiście niezbędne dla przedsiębiorców. Osobiście znam wiele firm i wielu ludzi odnoszących wielkie sukcesy, którzy działają wyłącznie na podstawie własnej intuicji i własnych emocji. Zresztą tak opisywany jest jeden z najbardziej znanych ekonomistów, inwestor giełdowy, przedsiębiorca i filantrop; uznawany za najlepszego inwestora giełdowego na świecie, czyli Warren Buffet. Ten podejmuje ważne decyzje biznesowe za pomocą „własnego brzucha” czyli intuicji. Stąd wzięło się popularne powiedzenie – „bolący brzuch Warrena Buffeta”

To właśnie jest ten 1% wszystkich przedsięwzięć, które się udają.

Znam też kilku przedsiębiorców którzy, wbrew statystyce, odnoszą sukcesy w kolejnych branżach, kolejnych firmach przez wiele lat. To ci, którzy rozumieją konieczność planowania. Za każdym razem odbywają podróż do której angażują swoją i zespołu wiedzę i doświadczenie oraz ołówek i papier (komputer i klawiaturę).

Zajmowałem się wieloma różnymi, pasjonującymi sprawami – od rajdów i wyścigów samochodowych po wymyślanie dystrybucji grzejników, budowę sieci kurierskich, tworzenie firmy logistycznej czy wyprawy górskie.

Dopiero po latach zrozumiałem, że moje różne niepowodzenia, które zwalałem na przypadek, nieszczęście czy też niedociągnięcia moich partnerów – były w gruncie rzeczy winą złego planowania – albo wręcz jego braku.

Planowanie nie ma nic wspólnego z budżetowaniem. Dobre planowanie to w istocie wyrażenie zgody na zmiany oraz na to, że przebywa się w niezwykle dynamicznym środowisku, które nazywa się – biznes.

Jestem przekonany, że po naszym spotkaniu pojawi się wiele znaków zapytania; oczywiste do tej pory zagadnienia staną się nieoczywiste. Zawsze tak jest.

Przedsiębiorcę musi cechować natarczywa dociekliwość, konieczność zrozumienia – jeżeli chce zwiększyć swoją konkurencyjność i mieć ponadstatystyczne szanse na sukces.

Spotkanie, które będzie miało miejsce 23 listopada w warszawskiej siedzibie Google Campus być może pomoże odnaleźć swoją drogę; być może dowiesz jakie pytania trzeba zadawać.

Myślę, zresztą, że miejsce naszego spotkania ma także symbolicznie pozytywny wymiar. Jestem przekonany, że ludzie z Google bardzo dobrze wiedzą co to jest planowanie i każdego dnia poświęcają na tę czynność bardzo wiele czasu.

Zdjęcie wyróżniające: Wizualizacja z lotu ptaka przesięwzięcia Jacka Moritza – dzielnicy Siewierz Jeziorna

Zapraszamy na spotkanie z Jackiem Moritzem pt. „Jak zarządzać z sensem”

Gdzie: Google Campus Warsaw, ul. Ząbkowska 27/31

Kiedy: 23 listopada 2016 (środa), w godzinach 11:00-13:00. 

Link do zapisów: https://jak-zarzadzac-z-sensem.evenea.pl/ 

Strona wydarzenia w Google Campus Warsaw —> TUTAJ 

Comments

comments

129
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...