Pierwsze marketingowe reakcje na Brexit – real time marketing.

Informacja Prasowa - 01.07.2016
148

W Real Time Marketingu liczy się pomysłowa reakcja na nieoczekiwane zdarzenia.

W Real Time Marketingu liczy się pomysłowa reakcja na nieoczekiwane zdarzenia. Wykreowane akcje niekiedy wzruszają, innym razem bawią, a jeszcze kolejnym – angażują. Zawsze wspólnym celem jest wywołanie zainteresowania ze strony odbiorców, od których zależy viralowy sukces inicjatywy. Dziś takim marketingowym polem do popisu staje się Brexit.

Nie dziwi rosnące zainteresowanie internetu Brexitem, wydarzeniem nieschodzącym z pierwszych stron polskich i zagranicznych gazet oraz portali. Decyzja o wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej to historyczne wydarzenie, budzące radość głosujących „ZA”, jak i strach oraz niepewność tych, którzy byli przeciw podjętej decyzji. Trudne do przewidzenia konsekwencje czekają całą Europę, w tym także 850 tys. mieszkających na Wyspach Polaków.

Brexit w internecie

Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej wzbudziło i długo jeszcze będzie budzić ogromne emocje, których ujście już teraz można znaleźć w internecie. Dziś, wpisując w wyszukiwarkę hasło „Brexit” pojawia się ok. 115 000 000 wyników. To zarówno artykuły relacjonujące wydarzenie, jak i memy, których autorzy z rozbawieniem komentują całą sytuację.

memy

MEM

W pierwszych wynikach wyszukiwania hasła „Brexit” znajduje się także, jak do tej pory pierwsza i jedyna, reakcja polskich marketingowców na decyzję podjętą przez Brytyjczyków. To reklama firmy hostingowej Hekko.pl, zachęcająca Polaków wracających z Wysp do rozkręcenia własnej firmy w internecie. Operator pod hasłem „Brexit psuje Twój dzień? Hekko.pl go naprawia!” reklamuje promocyjną ofertę na hosting z kreatorem stron. Jak czytamy: „Nam też nie podoba się decyzja Anglików, ale w Polsce Ci pomożemy[KM1] !”

akcja_hekko

Wykorzystać okazję – przegląd akcji

Historia Real Time Marketingu pełna jest przykładów umiejętnego wykorzystania ważnych i nieoczekiwanych wydarzeń do promocji wizerunku własnej marki. W wielu takich sytuacjach firmy wygrywały spontaniczną i kreatywną reakcją. Nie inaczej było w przypadku marki Play, która wykazała się pomysłowością, odpowiadając na zażalenie złożone na kartonie przez, chcących zwrócić uwagę na swój problem, klientów. Odpowiedź podana na takim samym „nośniku” wiele razy przedstawiana była jako przykład doskonałej reakcji na kryzys w social media.

play_karton_1

play_karton_2

Błyskawiczną reakcją wykazała się także marka Volvo, po tym jak internauta zmęczony mailami otrzymywanymi od firmy, wysłał wiadomość prywatną o treści informującej o planach na weekend. Mistrzowska odpowiedź Volvo Car Poland, w efekcie której klient uzyskał możliwość wypożyczenia samochodu na kilka dni, zaowocowała zażegnaniem kryzysu i darmową promocją firmy.

volvo_car_poland

Analizując błyskotliwe reakcje marketingowców na kryzys, nie sposób zapomnieć o marce Oreo. Mistrzowska reakcja w postaci zdjęcia zamieszczonego na Tweeterze po tym, jak w czasie Super Bowl zgasło światło, to już marketingowa legenda. Dziś każdy wie, że nawet w ciemności można delektować się ciastkami tej marki.

oreo

Historia zna przypadki, kiedy szybka reakcja kreatywnego marketingowca wywindowała markę na sam szczyt. Czy podobnie będzie z Brexitem? Czas pokaże.

Comments

comments

148
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...