Optymalna liczba hashtagów w social media

Redakcja PR - 24.10.2016
82

Ile hashtagów powinien zawierać Twój post na Twitterze, Instagramie i Facebooku?

Hashtagi odgrywają istotną rolę w zwiększaniu zasięgu postów w social media – żeby to osiągnąć, trzeba jednak znać podstawowe zasady. Na przykład, jakich i ilu hashtagów powinieneś użyć. A to – jak wszystko w Internecie – ciągle się zmienia. Na LinkedIn w ogóle nie opłacało się wykorzystywać hashtagów, aż dwa miesiące temu portal wprowadził je w aplikacji mobilnej.

TrackMaven przeanalizowało ostatnio 65 tysięcy postów na Twitterze, Instagramie i Facebooku, by obliczyć optymalną liczbę i długość hashtagów dla każdego portalu. Oto, co odkryli:

Twitter

Powszechnie uważa się, że na Twitterze najlepiej używać dwóch hashtagów – zaangażowanie w post spada znacząco przy większej liczbie.

Dane TrackMaven różnią się nieco od obiegowych opinii – to tweety z jednym hashtagiem okazują się najbardziej angażujące. Dane potwierdzają jednak, że jeśli wykorzystuje się więcej niż dwa tagi, to zaangażowanie spada.

New Report Looks at Optimal Hashtag Use on Twitter, Instagram and Facebook | Social Media Today

Może to odzwierciedlać zmianę w podejściu do używania hashtagów. Z czasem zaczęły być wykorzystywane do spamowania popularnych tematów – niedawne badania wykazały, że ogromna część szumu związanego z hashtagami jest napędzana przez boty. Możliwe zatem, że użytkownicy stali się bardziej przezorni i mniej ufni w stosunku do tego narzędzia. Hashtag #socialmedia nieustannie był zalewany śmieciowymi postami, co skutkuje mniejszą „klikalnością” i ostatecznie – spadkiem zasięgu.

New Report Looks at Optimal Hashtag Use on Twitter, Instagram and Facebook | Social Media Today

Jeśli zaś chodzi o długość to najpopularniejsze są tagi osiemnastoliterowe, a zaraz po nich trzyliterowe. To niecodzienny wynik – pomiędzy dwoma szczytami widać ewidentny dołek. Podejrzewam, że wynika to z łącznego używania długich i krótkich hashtagów. Na przykład, można napisać #socialmediamarketing na 20 znaków, a na koniec dodać jeszcze #smm. Odkrycia TrackMaven sugerują, że powinniśmy zdecydować się raczej na jeden – mimo wszystko #smm, bo jest krótszy.

Instagram

Hashtagi są najważniejszą częścią instagramowego ekosystemu. Ustępują chyba tylko zdjęciom. Można ich dodać aż 30 – podobno im więcej, tym lepiej, a najlepiej jedenaście. Jednak TrackMaven ustaliło, że optymalną liczbą jest dziewięć.

New Report Looks at Optimal Hashtag Use on Twitter, Instagram and Facebook | Social Media Today

To także zgadza się z wcześniejszymi opiniami – jak widać szczyt popularności osiągają zdjęcia mające od 9 do 12 tagów. Co do długości, to najlepsze są te od 21 do 24 znaków. Na Instagramie warto więc przyjąć taktykę „dużo i długo”.

New Report Looks at Optimal Hashtag Use on Twitter, Instagram and Facebook | Social Media Today

Facebook

O efektywności hashtagów na Facebooku dyskutowano wiele. Choć można ich używać, nie są tak skuteczne, jak na innych portalach. Zdarzają się jednak sytuacje, jak wydarzenia lub promocje, gdy mogą przynosić korzyści.

Dane TrackMaven pokazują, że najlepiej używać jednego hashtagu na Facebooku, a zaangażowanie spada, gdy pojawia się ich więcej niż sześć. Sześć jest natomiast magiczną liczbą, jeśli chodzi o długość hashtagu, ale ogólnie lepiej stosować dłuższe, składające się z 10-20 znaków.

New Report Looks at Optimal Hashtag Use on Twitter, Instagram and Facebook | Social Media Today

Znów okazuje się, że długość ma znaczenie – wynikać to może z tego, że dłuższe hashtagi przyciągają uwagę i jednocześnie zawierają więcej treści. #Socialmediamarketing jest precyzyjniejszy i jaśniejszy niż #smm, którego większość może w ogóle nie zrozumieć.

New Report Looks at Optimal Hashtag Use on Twitter, Instagram and Facebook | Social Media Today

Wyniki badań TrackMaven powinny skłonić do zrewidowania własnych praktyk tagowania postów. Oczywiście, każdy przypadek jest wyjątkowy i wiele zależy od specyfiki Twoich odbiorców, jednak warto wziąć pod uwagę globalne trendy i znaleźć optymalną, najbardziej efektywną taktykę.

Autor: ANDREW HUTCHINSON

Tekst i grafiki pochodzą z: http://www.socialmediatoday.com/social-networks/new-report-looks-optimal-hashtag-use-twitter-instagram-and-facebook

Comments

comments

82
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...