Kampania informacyjna Identitas
Identitas, nagroda historyczna i literacka istniejąca od ponad trzech lat, prowadzi nową kampanię informacyjną.
Podkreśla ona zarówno cechy samej nagrody, jak i buduje świadomość najważniejszego celu Fundacji Identitas, jakim jest poprawa i intensyfikacja debaty o tożsamości poprzez promocję czytelnictwa, a także współczesnej literatury polskiej i piśmiennictwa historycznego jako takich.
Fundacja Identitas jest też niezależna od instytucji politycznych i lobbingowych, dzięki czemu zachowuje pełną samodzielność w realizacji swoich celów statutowych.
Jury Nagrody Identitas pozostaje z kolei całkowicie niezależne od zarządu fundacji nie tylko w swoich decyzjach, ale także w zakresie swego składu i sposobu pracy. Na kolejne okresy funkcjonowania członkowie Jury wybierają nowych jurorów samodzielnie.
Zobacz: Do 14 października trwa przyjmowanie zgłoszeń do Nagrody Identitas
Nowa kampania Identitas będzie prowadzona głównie w internecie, telewizji i wybranych tytułach prasowych. Obok budowania świadomości marki poszczególne formaty będą spełniały także role taktyczne, koncentrując się na nominacjach do Nagrody Identitas, jej laureatach i samej gali wręczenia statuetek.
Kampania potrwa do połowy grudnia. Jest to pierwsza tego rodzaju kampania promująca nagrodę literacką niepowiązaną z koncernami medialnymi. O jej stronę kreatywną zadbała agencja NoArt, która latem wygrała przetarg na obsługę Nagrody Identitas.
Zobacz: Fundacja Identitas wybrała agencję do obsługi Nagrody Identitas
Nagroda Identitas przyznawana jest corocznie, w ostatnim kwartale danego roku, najlepszej książce poprzedniego roku.
Jury przyznaje jedną niepodzielną nagrodę w dziedzinie humanistyki i literatury pięknej, jedną nagrodę w obszarze historii, a także nagrodę specjalną. Gala wręczenia Nagród Identitas odbędzie się w połowie grudnia, a nominacje zostaną ogłoszone 15 listopada. Budżet przeznaczony na nagrody finansowe wyniesie nie mniej niż 80 000 złotych.