Nie wszystkie firmy wspierają WOŚP

Redakcja PR - 16.01.2017
225

Unikanie tematu Finału, brak wstępu na teren firmy - marki krytykowane za brak pomocy WOŚP

W piątek pisaliśmy o markach, które zaangażowały się w pomoc Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy. Nie wszyscy zdecydowali się jednak wspomóc Fundację.

W tym roku po raz pierwszy w historii partnerem i gospodarzem Finału WOŚP była Grupa TVN. Mimo że o Finale mówiły niemal wszystkie media w kraju, telewizja publiczna jakby go w ogóle nie zauważyła. Jak podaje serwis naTemat milczenie na temat akcji przerwało dopiero główne wydanie Wiadomości, które poświeciło WOŚP… 16,5 sekundy.

TVP miało również zamazać podczas montażu serduszko WOŚP, które miał naklejone na kurtce poseł Arkadiusz Myrcha z Platformy Obywatelskiej, który udzielał wypowiedzi dziennikarzowi TVP3 Bydgoszcz.

Jacek Kurski, prezes TVP w swoim wpisie na Twitterze skomentował tę sytuację i stwierdził, że zniknięcie serduszka było „robotą Belzebuba”.

Za wypraszanie ze swojego terenu wolontariuszy WOŚP krytykowane były również PKN Orlen oraz Lotnisko Chopina. Jeden z użytkowników Twittera poinformował, że wolontariusze mieli zostać wyproszeni z terenu stacji PKN Orlen.

Marka zareagowała jednak bardzo szybko i przeprosiła za zaistniały incydent. PKN Orlen skontaktował się również bezpośrednio z autorem tweeta, ojcem dzieci, które były wolontariuszami podczas wczorajszego Finału WOŚP.

Wolontariusze nie byli wpuszczani także na teren Lotniska Chopina. Na fanpage’u Lotniska na Facebooku pojawiło się oświadczenie w tej sprawie, ale internauci dalej dopytywali o szczegóły.

wspierają WOŚP

fot. print screen Facebook / Lotnisko Chopina

Sytuacja stała się napięta, o czym świadczy choćby jedna z odpowiedzi udzielnych przez administrację profilu. Na pytanie jednego z komentujących, czy wolontariusze „w końcu mogą kwestować czy nie?” administratorzy facebookowej strony Lotniska Chopina odpowiedzieli: „A czy ty umiesz czytać, czy nie?”. Komentarz został już jednak usunięty.

wspierają WOŚP

fot. print screen Facebook / Lotnisko Chopina

W pomoc WOŚP nie zaangażowały się Grupy PKP oraz Przewozy Regionalne. Mimo szerokiego wsparcia w ubiegłych latach, w tym roku żadna ze spółek nie przygotowała atrakcji oraz przedmiotów na licytację.
PKP SA nie jest w tym roku partnerem Orkiestry – poinformował lakonicznie Maciej Bułtowicz z biura prasowego PKP SA, cytowany przez portal Rynek Kolejowy.
Przewozy Regionalne jako przewoźnik odpowiadały za dowiezienie pasażerów na jedną atrakcję organizowaną w ramach Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy – na specjalny przejazd pociągiem z Czeremchy do Cisówki w Podlaskiem. Sami jednak nie organizują podobnej akcji.
Jest to pociąg na zamówienie sztabu WOŚP. Przejazd finansują lokalne samorządy – powiedział portalowi Rynek Kolejowy Michał Stilger z biura prasowego Przewozów Regionalnych.
W komentarzach pod materiałem internauci dyskutują, czy PKP SA i Przewozy Regionalne powinny, czy nie powinny wspierać WOŚP.
Mimo że nie wszystkie firmy zaangażowały się w pomoc WOŚP, to tegoroczny Finał i tak okazał się być wielkim sukcesem. Deklarowana kwota, jaką na ten moment zebrała Orkiestra to 62 418 767 zł. Część aukcji trwa nadal, więc kwota ta może jeszcze wzrosnąć. Jeśli chcecie wziąć w nich udział zachęcamy do odwiedzin strony WOŚP, gdzie znajdziecie wszystkie niezbędne informacje – wosp.org.pl.

Comments

comments

225
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...