Najwięksi reklamodawcy w telewizji w 2016 roku: Aflofarm kolejny raz na czele

Informacja Prasowa - 09.02.2017
75

Najwięksi reklamodawcy w telewizji w 2016 r. - analiza domu mediowego Codemedia

W rankingu TOP 10 najbardziej aktywnych reklamodawców w telewizji w 2016 roku prym wiodą producenci leków i suplementów diety. Na pierwszym miejscu uplasował się, podobnie jak w poprzednim roku, Aflofarm, a tuż za nim Polpharma – wynika z analizy domu mediowego Codemedia. W zestawieniu znaleźli się także producenci z branży FMCG oraz operatorzy telekomunikacyjni. Największy wzrost zanotował T-Mobile.

Aflofarm mimo znacznej obniżki aktywności (-22% w porównaniu rok do roku) pozostał liderem wśród najbardziej aktywnych reklamodawców w telewizji i nadal znacząco wyprzedza kolejnego gracza w rankingu. Na drugą pozycję z szóstej awansowała Polpharma, która zwiększyła swoją aktywność o 37%. Na podium znalazł się także Procter & Gamble z 23% wzrostem.

najwięksi reklamodawcy

Na uwagę zasługuje malejąca aktywność większości operatorów komórkowych. Orange zanotował spadek o 17%, a Polkomtel o 26% rok do roku. Ten ostatni wypadł przez to z zestawienia ostatecznie zajmując odległą siedemnastą pozycję. Wyjątkiem jest T-Mobile, który zwiększył swoją aktywność telewizyjną o 40%.

Wynika to głównie z aktywności związanej z EURO.Podobnie wygląda sytuacja Procter & Gamble, które dzięki zwiększonej aktywności (EURO i Igrzyska Olimpijskie) wskoczyło na podium. Zeszłoroczne wydarzenia sportowe były głównym czynnikiem zaburzającym aktywność reklamową, jednak na szczególną uwagę zasługuje ofensywa komunikacyjna innych niż Aflofarm producentów farmaceutycznych – gdyby nie P&G okupowaliby całe podium. Może to być pokłosie zapowiedzi ewentualnych ograniczeń w możliwości reklamowania tych produktów – producenci chcą zbudować silną pozycję wyjściową swoich marek/produktów – mówi Bartosz Zientek, Group Account Director, Codemedia.

najwięksi reklamodawcy

W TOP 10 najbardziej aktywnych reklamodawców znalazło się oprócz Procter & Gamble jeszcze trzech producentów z sektora FMCG: Unilever, Nestle i Ferrero. Są oni systematycznie spychani na coraz niższe pozycje. Nestle spadło nawet z podium – wynika z analizy domu mediowego Codemedia. W rankingu obecny jest też przedstawiciel sektora handlowego – Lidl, który w porównaniu z 2015 rokiem zanotował 21% wzrost aktywności reklamowej, co pozwoliło mu na awans w zestawieniu o cztery miejsca.

Zobacz też:

Aflofarm stawia na reklamę i wydaje na nią coraz więcej. Analiza domu mediowego Codemedia

Comments

comments

75
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...