Najciekawsze kampanie modowe

Redakcja PR - 08.04.2016
217

Kontrowersyjne, interesujące i odważne!

Świat mody to nie tylko parada konsumpcyjnego stylu życia i prześciganie się w tym, co dziwniejszego da się wymyślić. To również ogromne pole popisowe dla artystycznych dusz, ale i pretekst do rozmowy na przykład o problemach społecznych. Przedstawimy dziś kilka ciekawych kampanii różnych marek – tych prosto z wybiegów, ale znajdą się również te popularne ze sklepów i galerii handlowych.

Zaczynamy od polskiego duetu. Markę BOHOBOCO tworzą Kamil Owczarek i Gilbert Lach. To kampania wiosna/lato 2015 wzbudziła (nie tylko w nas) ciekawość, bo wystąpiły w niej interesujące modelki. Obok Magdy Jasek (21 lat) widzimy Panią Helenę Norowicz (81 lat). Modelki dzieli ogromna różnica wieku, która jednak jest niczym przy tak zjawiskowych urodach obu kobiet. Jak mówią sami projektanci:

– Tworząc najnowszą kolekcję, chcieliśmy pokazać i jednocześnie podkreślić, że współczesna moda zaciera granice wieku. Każda kobieta może czuć się świetnie w naszych projektach, być kobietą BOHOBOCO – mówią projektanci. Brawo!

Kolejną marką, która zaciekawiła nas swoim pomysłem na kampanie jest Sisley. Bardzo kontrowersyjne hasło z 2007 roku: ,,Fashion Junkie” wywołało bardzo dużą falę sprzeciwu wśród osób, które uważały, że marka nawołuje do narkomanii. Fakt, że zdjęcia bardzo mocno rzucały się w oczy ze względu na mocny przekaz. Oczywiście twórcom chodziło o uzależnienie od mody i marki. Wywoływanie dwuznacznych skojarzeń jednak w tym przypadku nie do końca wypaliło.

Marka American Apparel również postawiła na kontrowersje, czym nas niezwykle zaciekawiła. Kampania ,,Made in Bangladesh” z 2014 roku i zdjęcie 22-letniej wówczas kobiety, która ubrana jest tylko w dżinsy. Jej sutki zakrywa hasło kampanii. Marka wytłumaczyła kontekst zdjęcia. Okazuje się, że Maks (dziewczyna z plakatu) wychowała się w muzułmańskiej rodzinie. Urodzona w Bangladeszu przeniosła się wraz z rodziną do Stanów Zjednoczonych. Odstąpiła od islamskich tradycji w poszukiwaniu swojej własnej tożsamości. Nie tylko chodzi tutaj o indywidualizm jednostki, ale również o fakt, że większość koncernów produkuje swoje ubrania właśnie w takich krajach jak Bangladesz. American Apparel tego nie robią, za co zwracają na ten fakt uwagę właśnie dzięki kontrowersyjnej kampanii.

Z ciekawych pomysłów słynie również marka United Colors of Benetton, która aktywnie wspiera różne kampanie społeczne, reaguje na problemy, dotyka sfer, jakich innym markom nie udało się zrobić tego wcześniej. Poruszenie wywołała zwłaszcza ta pod hasłem #UnHate z 2011 roku. Jedną z postaci na plakatach był Benedykt XVI, który witał się w goście pocałunku z  imamem meczetu w Kairze. Kampania miała nawiązywać do miłości i tolerancji a stała się przyczyną sporów i kontrowersji. Prawdą jest jednak, że marka słynie z podobnych pomysłów. Innymi problemami, jakie poruszała w reklamach są np. AIDS, przemoc, wojny.

Która z kampanii najbardziej Was zaciekawiła?

 

Comments

comments

217
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...