„Movember” to nie tylko miesiąc zapuszczania wąsów…

Redakcja PR - 05.12.2016
64

"Movember", czyli listopad to najlepszy czas, by zwrócić uwagę na typowo męskie problemy ze zdrowiem

Fundacja Movember zachęca mężczyzn za noszenia wąsów w listopadzie, by zwrócić uwagę na typowo męskie problemy ze zdrowiem, głównie raka prostaty. Jednak jej działania nie ograniczają się do jednego miesiąca – Fundacja podejmuje wiele istotnych kwestii zdrowotnych przez cały rok.

Od powstania w 2003 roku, organizacja pomogła sfinansować już ponad 1200 projektów na całym świecie, podejmujących temat raka prostaty, jąder, zdrowia psychicznego i zapobiegania samobójstwom.

W tym roku, Fundacja zwróciła się do kilku brytyjskich agencji, by pomogły wypromować Movember poprzez aktywności wykraczające poza tradycyjne zapuszczanie wąsów.

O wiele bardziej chcemy podkreślić problemu, na który zwracamy od lat uwagę – mężczyźni umierają o wiele za młodo – co wymaga skupienia się na nowych, całorocznych akcjach edukacyjnych i prewencyjnych, nie tylko listopadowych wąsach – mówi Helena Jennison, dyrektor ds. marketingu i komunikacji w Fundacji Movember.

Agencja PR The Romans stworzyła kampanię „MovemBET” – prawdziwe zakłady bukmacherskie, które pokazywały, jak mężczyźni igrają ze swoim zdrowiem nie znając procentów i prawdopodobieństwa choroby lub szans na wyleczenie.

Tworząc MovemBET myśleliśmy o tym, by w uderzający i bezwarunkowy sposób dać mężczyznom okazję do otwartej rozmowy o zdrowiu swoim i najbliższych – mówi współzałożyciel The Romans Joe Sinclair.

Tymczasem na początku listopada, współpracująca agencja Alfred zorganizowała serię wydarzeń ze znanymi osobami, by dotrzeć do jeszcze większej liczby osób.

Dan Neale, współzałożyciel Alfreda powiedział PRWeek, że Fundacja Movember ciężko pracuje nad zaangażowaniem przede wszystkim kobiet:

Praca, którą wykonaliśmy pokazuje, jak zdrowie mężczyzn wpływa na kobiety i wspólne życie. Obopólnym interesem jest profilaktyka i zwiększanie świadomości.

Z kolei agencja Matta, która pomaga Fundacji cały rok, współpracuje z ambasadorami-celebrytami, między innymi kolarzem Markiem Cavendishem (na zdjęciu poniżej), aktorem i komikiem Benem Millerem oraz piosenkarką i autorką tekstów Foxes, by dzięki znanym powszechnie twarzom rozpromować kampanię.

Inaczej niż The Romans i Alfredo, Matta wystartowała z kampanią opartą na wąsach – Serio Dobre Wąsy – grafiki na miejscu wąsów na twarzach gwiazd wspierających Movember.

Matt Hunt, dyrektor marki w MATTA powiedział:

Kampania polega na tym, że statystki dotyczące poszczególnych kwestii zdrowotnych umieściliśmy w formie wąsów na twarzy olimpijczyków Marka Forstera i Marka Cvendisha, rugbisty Dylana Hartleya oraz innych celebrytów, m. in. Gok Wana, Bena Millera i Jacka Savorettiego.

Kampania wystartowała także w Australii z udziałem krykiecistów Mitchella Sarca i Ellysa Perry’ego oraz modelki Megan Gale.

Mówiąc o wpływie tegorocznych działań, Johnson powiedział:

Uruchomiliśmy więcej dróg zbierania funduszy, zainspirowaliśmy ludzi nie tylko do zapuszczenia wąsów, lecz przede wszystkim do realnych akcji. Nasza społeczność jest zmotywowana i gotowa do działania – mamy do odegrania ważną rolę w rozwiązaniu problemów z męskim zdrowiem.

Tekst pochodzi z: http://www.prweek.com/article/1417056/movembers-pr-strategy-takes-beyond-month-moustache-growing#83O1D4xxqWCH3h8l.99 

Autor: Robert Smith

Movember w Polsce:

Także w naszym kraju Movember zatacza coraz szersze kręgi, a dzieje się to przede wszystkim dzięki redakcji Canal+Sport, która od czterech lat rozkręca kampanie, wspiera aukcje charytatywne, przypomina o badaniach i zapuszcza wąsy dla żartów.

W zeszłym miesiącu na Twitterze można było oglądać nie tylko znanych dziennikarzy o nowej aparycji, lecz także wciągniętych do zabawy piłkarzy:

Comments

comments

64
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...