Mężczyźni reklamujący produkty do makijażu. Czy ten trend dotrze do Polski?

Redakcja PR - 10.01.2017
153

Mężczyzna w reklamie kolorowych kosmetyków - nowy trend w influencer marketingu?

Zupełnie naturalną rzeczą wydaje się to, że w reklamach kosmetyków kolorowych występują kobiety. Na ogół to one są adresatkami tychże reklam i to one w nich grają. W ostatnim czasie niektóre marki zdecydowały się jednak na dość kontrowersyjny zabieg, jakim było zaproszenie do współpracy influencerów – mężczyzn. Czy to zjawisko stanie się trendem i popularni w mediach społecznościowych mężczyźni będą twarzami produktów dotychczas zarezerwowanych wyłącznie dla kobiet?

Nie od dziś wiadomo, że influencer marketing ma potężną siłę oddziaływania. Platforma Bloglovin, która agreguje blogi z całego świata, przeprowadziła badanie, które wykazało, że ponad połowa kobiet – 53%, decyduje się na zakup produktu czy usługi właśnie na podstawie rekomendacji influencerów. Więcej na ten temat – TUTAJ.

Nic więc dziwnego, że marki chętnie zapraszają do współpracy popularnych instagramowiczów czy youtuberów. Nie inaczej postępują marki kosmetyczne. W tej konkretnej branży w ostatnim czasie pojawiło się jednak dość nietypowe zjawisko, jakim jest zapraszanie mężczyzn do reklamowania kolorowych kosmetyków.

Kilka miesięcy temu było głośno o współpracy marki covergirl z Jamesem Charlesem, 17-letnim amerykańskim internetowym celebrytą. Na Instagramie obserwuje go 1,2 mln osób, a na YouTube ma ponad 550 000 subskrybentów. James słynie ze swojego zamiłowania do malowania się, a prezentowane przez niego makijaże niekiedy przypominają wręcz dzieła sztuki. Jego popularność postanowiła wykorzystać marka covergirl.

trend makijaż

fot. print screen Instagram / covergirl

 

W ostatnich dniach dużo mówiło się również o marce Maybelline, która także do współpracy zatrudniła mężczyznę. W tym przypadku wybór padł na Manny’ego Guttiereza. Manny znany w internecie jako mannymua733 jest jeszcze popularniejszy od Jamesa Charlesa. Na Instagramie ma 3 miliony obserwatorów, a na YouTube jego kanał subskrybuje ponad 2 miliony użytkowników.

trend makijaż

fot. print screen Instagram / mannymua733

Manny razem ze znaną influencerką z kanału Makeupshayla wystąpił w reklamach tuszu do rzęs marki Maybelline.

Kilka lat temu mężczyzna pojawił się również w polskiej reklamie marki Maybelline. Był to Maciej Musiał, który zagrał w spocie promującym pomadki nawilżające Baby Lips. Film nie jest już niestety dostępny w sieci. Choć ochronne pomadki do ust to produkty raczej do pielęgnacji niż makijażu, z których (szczególnie zimą) często korzystają również mężczyźni, reklama przez wiele osób była krytykowana.

Na polskim YouTubie swoich sił w prowadzeniu kanału z kategorii beauty próbuje Jakub Król. Było o nim głośno kilka miesięcy temu, w związku z publikacją filmu pt. „Makijaż dla chłopaka do szkoły”. Jakub spotkał się z ogromną falą hejtu, o czym pisał m.in. serwis naTemat.

Jak widać z powyższych przykładów, marki kosmetyczne otworzyły się na współpracę z influencerami płci męskiej, którzy interesują się makijażem. Jest to jednak temat, który wciąż wywołuje liczne kontrowersje.

Czy myślicie, że w polskiej reklamie szminek czy cieni do powiek również kiedyś zobaczymy mężczyznę? Czy może uważacie, że reklamowanie tego typu produktów powinno być zarezerwowane tylko dla kobiet?

Comments

comments

153
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...