Metoda MSWS: mniej slajdów – więcej sensu

Informacja Prasowa - 28.09.2016
237

Praktyczny zestaw ponad 23 narzędzi, dzięki którym zrobisz dobrą prezentację slajdową

Tworzenie prezentacji oznacza w praktyce działanie oparte na planowaniu, strukturyzowaniu i filtrowaniu informacji. Dobra prezentacja to dokument z klarowną fabułą i uporządkowaną narracją. Metoda MSWS: mniej slajdów – więcej sensu, to zestaw ponad 23 narzędzi i zasad ułożonych w pięciu krokach.

Biznesowa i korporacyjna rzeczywistość zawiera pracę w PowerPoint. Niezależnie od tego, czy na co dzień odpowiadamy za sprzedaż, marketing, analizę rynku, monitorowanie budżetu czy zarządzenie projektem, prezentacje slajdowe są najlepszym narzędziem do pokazania uporządkowanych i wybranych danych, z czytelnym przesłaniem dla odbiorcy.

Dobry dokument skoncentrowany wokół wniosków umożliwia zaprezentowanie efektów swojej pracy, ułatwia przekonanie innych do wybranych pomysłów i buduje profesjonalny wizerunek autora slajdów. Dlatego też nie trzeba długo nikogo przekonywać o korzyściach płynących z umiejętności opracowania dobrej i skutecznej prezentacji. Mimo to, jak pokazują badania[i] niemal większość pracowników ma problemy z przygotowaniem slajdów i napotyka na szereg trudności podczas pracy w PowerPoint, takich jak: natłok informacji, nieczytelność slajdów, problemy z wizualizacją danych czy grupowaniem wniosków w logiczne całości.

Metoda MSWS składa się z pięć kroków, które wyznaczają drogę do skutecznej prezentacji i pozwalają przezwyciężyć niechęć do pracy ze slajdami. Ważna jest nie tylko liczba kroków, ale też ich kolejność, poszczególne czynności oraz narzędzia, które należy wdrożyć i opanować na każdym z etapów pracy. Tym samym, pracując nad slajdami zgodnie z metodą MSWS, powinniśmy:

  • ustalić cel i adresata prezentacji;
  • określić główne przesłanie;
  • zaplanować fabułę;
  • narysować slajdy;
  • przedstawić prezentację.

Twórcą metody MSWS jest dr Mirosław Pawełko, doświadczony menedżer, który ma za sobą ponad 12 lat aktywnego wykorzystywania w biznesie slajdów PowerPoint. Autor ponad 700 prezentacji i co najmniej 5000 slajdów.

Publikacja, w której zaprezentowana została metoda MSWS, składa się z trzech rozdziałów. W pierwszym autor omawia właściwe podejście do tworzenia dokumentu, m.in. do czego służą slajdy i jakie są typowe błędy związane z ich tworzeniem. Drugi rozdział to prezentacja technik i metod pracy nad prezentacją zgrupowanych w pięciu krokach. W części tej wiele uwagi poświęcone jest temu, jak tworzyć fabułę prezentacji i jak projektować slajdy. Rozdział trzeci to zbiór inspiracji oraz praktyczne wyjaśnienie, jak można doskonalić umiejętność tworzenia prezentacji.

Książka Mirosława Pawełko to również niezastąpione kompendium wiedzy w zakresie narzędzi, które są niezbędne przy okazji wdrażania metody MSWS. Autor publikacji hojnie dzieli się z czytelnikami całym arsenałem wiedzy, która została zgrupowana wokół poszczególnych kroków MSWS, takich jak stawianie hipotez, gromadzenie danych, analiza, grupowanie wniosków, tworzenie storyboardów, podział slajdów czy trzy reguły wizualizacji.

Jak przekonuje autor „zasady strukturyzowania informacji, opisane w publikacji z myślą o tworzeniu slajdów – warto, a nawet należy wykorzystywać także w przypadku innych form komunikacji w biznesie”. Metoda MSWS sprawdzi się w większości sytuacji, gdy chcemy wyrazić swoją opinię, przedstawić rekomendację czy uzyskać decyzję. Będzie także niezastąpiona w komunikacji mailowej, rozmowie bezpośredniej oraz telefonicznej oraz sporządzaniu notatek ze spotkania.

Publikacja MSWS: mniej slajdów – więcej sensu jest już dostępna w sprzedaży.

Wydanie e-book: 42 zł

Wydanie papierowe: 54 zł

Zamówienia: http://www.mniejslajdow.pl

[i] Badania przeprowadzone przez M. Pawełko w latach 2010-2015 na grupie 487 uczestników – jako wstępne rozpoznanie potrzeb przed szkoleniem z zakresu prezentacji biznesowej.

Comments

comments

237
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...