Lidl stawia na awanse wewnętrzne

Informacja Prasowa - 14.11.2016
58

Lidl o awansach wewnętrznych w kolejnej części kampanii employer brandingowej

Lidl Polska rozpoczynając we wrześniu kampanię employer brandingową zaczął przybliżać jakim pracodawcą jest firma i co oferuje swoim pracownikom. Jednym z tych aspektów jest możliwość rozwoju oraz awansu na wszystkich stanowiskach. Aż 90% awansów w Lidlu to awanse wewnętrzne.

Zobacz też: „Lidl zaczyna się od ludzi” – Lidl z nową kampanią employer brandingową

Awanse wewnętrzne stanowią atrakcyjną propozycję dla osób, które myślą o swojej karierze długofalowo. Zatrudnienie w firmie Lidl może stać się szansą do awansu nie tylko w polskich, ale także w międzynarodowych strukturach firmy.

Awanse pionowe to dowód na to, że dla firmy najważniejszy jest pracownik. Przykładów awansów wewnętrznych w Lidlu jest wiele. Rozwijają się pracownicy sklepów, którzy stają się zastępcami kierowników i managerami sklepów. Są również managerowie, którzy obejmują stanowiska kierowników regionów sprzedaży. Nasi pracownicy rozpoczynający karierę w Polsce, kontynuują ją także z sukcesami za granicą. Takie możliwości daje właśnie Lidl – mówi Anna Durzyńska, Dyrektor ds. Personalnych, Lidl Polska.

Są dwie możliwości awansu ze stanowiska pracownika sklepu na zastępcę kierownika sklepu oraz na managera sklepu w Lidlu. Po pierwsze, pracownik może wziąć udział w programie rozwojowym „Prestige”, który przygotowuje go do awansu. W ramach programu pracownicy rozwijają swoje kompetencje miękkie, kierownicze i merytoryczne. Druga droga to przesłanie swojej aplikacji w odpowiedzi na ogłoszenie wewnętrzne. Po odbyciu szkoleń lub w ramach udziału w wewnętrznym procesie rekrutacji, pracownik przystępuje do development center, gdzie sprawdzane są jego kompetencje. Po uzyskaniu pozytywnego wyniku może awansować.

Swoją karierę w Lidlu rozpoczęłam od pracy w sklepie w Szczecinie dwa lata temu. Bardzo szybko zostałam zastępcą kierownika sklepu, później awansowałam na stanowisko managera sklepu w Kamieniu Pomorskim. Zatrudniając się nawet nie przypuszczałam, że tak szybko potoczy się moja kariera – mówi Barbara Bella, manager sklepu w Kamieniu Pomorskim.

Możliwości rozwoju kariery mają także pracownicy centrali oraz centrów dystrybucyjnych.

Pracę w Lidlu rozpocząłem w 2010 roku na stanowisku komisjonera w magazynie pod Poznaniem. Byłem wtedy jeszcze na studiach. Po dwóch latach, kiedy obroniłem pracę magisterską, dostałem możliwość awansu na kierownika sekcji. Oczywiście propozycję przyjąłem – mówi Łukasz Hałas, kierownik sekcji w centrum dystrybucyjnym w Jankowicach.

Lidl Polska zatrudnia w chwili obecnej 15 000 pracowników. Oferuje im pensje wyższe niż średnia w handlu oraz bogaty pakiet socjalny. Nowo zatrudnieni pracownicy sklepów Lidl otrzymują od 2400 do 2800 zł brutto. Ponadto podczas podpisywania umowy, firma zobowiązuje się do podwyżki – po dwóch latach pracownicy otrzymują od 2850 do 3250 zł brutto. Pracownik magazynu zajmujący się komisjonowaniem towaru, z pełnym zakresem odpowiedzialności, rozpoczynając pracę w Lidlu zarabia do 2950 zł brutto, natomiast po dwóch latach jego pensja wzrasta nawet do 3600 zł brutto. Równie atrakcyjnie kształtuje się wynagrodzenie operatora wózka widłowego, który rozpoczynając pracę na tym stanowisku otrzymuje 3400 zł brutto, natomiast po dwóch latach – 4 tys. zł brutto. Wszyscy pracownicy mają zagwarantowane ubezpieczenie na życie oraz bezpłatną, prywatną opiekę medyczną dla siebie oraz swojej rodziny. Dodatkowo praca w Lidlu to także szansa na karierę. W chwili obecnej 90 % awansów w firmie stanowią awanse wewnętrzne.

Comments

comments

58
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...