Kultura w komunikacji miejskiej

Redakcja PR - 16.04.2016
290

Nowa kampania, która coś zmieni?

Czy dobre maniery w środkach komunikacji miejskiej powinny być uświadamiane poprzez akcje społeczne? Niestety okazuje się, że wciąż ustąpienie miejsca osobie starszej lub w ciąży to problem części społeczeństwa. Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu wziął sprawy w swoje ręce, czego efektem jest nowa kampania „Weźże… zachowaj kulturę w komunikacji miejskiej”.

Największą trudność pasażerom sprawia ustępowanie miejsca starszym i rodzicom z dziećmi. Drugim problemem jest stanie w przejściu do tramwaju czy autobusu. Powoduje to opóźnienia w przejazdach, a także frustrację wśród innych pasażerów, którzy chcą bezpiecznie i szybko opuścić pojazd.

– Pierwsza seria spotów pokazała, że mile widziane są materiały, które niekoniecznie muszą wszystko serio traktować. Możemy sobie wzajemnie przypomnieć sobie o zasadach, jakie funkcjonują wewnątrz pojazdów – mówił Łukasz Franek – zastępca Dyrektora ZIKiT ds. Transportu.

Efektem jest wypuszczenie kilku spotów. ,,Szanuj innych… Weźże się przesuń”, ,,Bo jeden bohater to za mało” oraz ,,Weźże gadaj ciszej”. Nazwy w ciekawy, prosty sposób nawiązują do głównego hasła kampanii. Są napisane prostym językiem, przewrotne, ale nie prostackie. Pierwszy z klipów uświadamia, jak ważnym jest, aby odpowiednio usiąść tak, aby nie utrudniać innym pasażerom wsiadania i wysiadania, a także przemieszczania się.

Drugi z kolei przedstawia sytuacje, w których to my możemy pomóc komuś, kto np. z powodu stanu zdrowia nie może podróżować tak jak my. Powinniśmy pomagać takim ludziom. W ten sposób stajemy się cichymi bohaterami.

Ostatni spot zwraca uwagę na problem głośnych rozmów telefonicznych w środkach komunikacji miejskiej. Niestety nadal nie wszyscy rozumieją, że prywatne sprawy powinni zostawić za drzwiami tramwaju. Poza tym jest to niezbyt grzeczne i rozpraszające innych pasażerów. Czy będzie kolejny sukces?

Kibicujemy akcji i czekamy na efekty!

Comments

comments

290
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...