Teleexpress najchętniej oglądanym programem informacyjnym w 2016 roku
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w grupie wiekowej 4+ najchętniej oglądanym programem informacyjnym był transmitowany na TVP1 Teleexpress. Podobnie było w grupie 16-59. W przypadku grupy 16-49 liderem zostały Fakty TVN.
Teleexpress w grupie 4+ uzyskał 30,26% udziałów w rynku. Średnio oglądało go niemal 3 miliony widzów. Na drugim miejscu z o ponad 7% mniejszym wynikiem uplasowały się Fakty TVN. Na trzecim miejscu zestawienia znalazły się natomiast Wiadomości TVP1.
W roku 2015 Teleexpress również miał największe udziały w rynku, ale wówczas odnotował 35,23%. Mimo tego, że wciąż pozostaje na pierwszy miejscu, to jego spadek jest dość znaczący. Spośród wyżej wymienionych programów tylko dwa odnotowały wzrost w porównaniu do 2015 r. – Fakty na TVN24 Biznes i Świat oraz Wydarzenia na Polsat News 2.
W przypadku grupy komercyjnej – 16-49, kolejność wygląda nieco inaczej. Na pierwszym miejscu są Fakty TVN, które uzyskały 22,58% udziałów w rynku. Na drugim miejscu znalazł się Teleexpress, a na trzecim Wydarzenia Polsatu.
Jeszcze inaczej wygląda czołówka rankingu w grupie 16-59. Pierwsze dwa miejsca, podobnie jak w przypadku grupy 4+, zajmują Teleexpress i Fakty. Różnice ale na trzeciej pozycji uplasowały się Wydarzenia Polsatu.
Źródło danych: Nielsen Audience Measurement; opracowanie publicrelations.pl
Zobacz też:
Polsat liderem pod względem oglądalności i wpływów z reklam w 2016 roku