Kreatywne wysyłki – co i jak?

Redakcja PR - 02.09.2016
1

Kreatywne wysyłki - które marki robią to dobrze?

Nie jest tajemnicą, że skuteczność współpracy z influencerami zależy od wielu czynników, w tym odpowiedniej wysyłki produktów. Jakie firmy robią to najlepiej? Jak ciekawie zapakować prezent, by znalazł się w mediach społecznościowych danego influencera? Czy łatwo zwrócić uwagę użytkowników na daną markę? Kreatywne wysyłki – co i jak? 

Według mnie absolutnym numerem jeden są marki kosmetyczne. Już dawno zauważono, że kobiety zwracają OGROMNĄ uwagę na stronę wizualną, co szerzej opisuję w artykule na temat opakowań. Nie pomylono się, bo jako była konsultantka w perfumerii wiem, że konsumentki biegną po nowości, które wypuszczają marki i wysyłają je influencerom. Nie bez powodu jedne półki są niemal puste, podczas gdy w innych zalega towar.

Firma Too Faced zaskakuje na każdym kroku zarówno konsumentki jak i blogerki czy  youtuberki ze wszystkich krajów. Oczywiście częścią strategii marki jest kreowanie wymyślnych opakowań, słodkich puzderek i nieziemskich doznań. Ostatnią wysyłką, jedną z ciekawszych zresztą, była paczka stylizowana na wielki zeszyt, w którym ułożone były eylinery w obłędnych kolorach. Wszystkie marki prześcigają się w sierpniu w propozycjach dotyczących powrotu do szkoły, ale to absolutnie powaliło mnie na łopatki.

Z inną propozycją wyszła marka Kiehl’s, która nawiązuje do naturalnej pielęgnacji. Jedną z wysyłek dla influencerów było pudełko, w której znajdowały się kwiaty, w innych edycjach pojawiała się również skrzynka wypełniona naturalnymi dobrociami dla skóry. Podobny zabieg zastosowano w marce Lancome, której co prawda do naturalności wiele brakuje, ale również podobnie zapakowano produkty i probówkę razem z trawą w skrzynkę. Jak tego nie sfotografować?

zdj. https://www.instagram.com/puu3m/

Bardzo podobają mi się również wysyłki spontaniczne, dopasowane do sytuacji i potrzeb danego influencera. W jednym z filmików Laury Ogrodowczyk, która wspólnie z rodziną tworzy kanał, marka Wedel wysłała paczkę ze wszystkimi ulubionymi produktami Pani Danusi. Kilka dni wcześniej opublikowany został vlog, w którym mama dziewczyny narzekała, że nigdzie nie ma karmelowych przysmaków Wedla. Czy to nie jest cudowna reakcja marki, która również w swojej komunikacji sygnalizuje wartości rodzinne?

Oczywiście nie zapominajmy o kultowych markach takich jak Coca-Cola, które również świetnie odnajdują się we współpracach z influencerami na wielu polach. Jeśli chodzi o wysyłki, najbardziej podobały mi się personalizowane puszki i specjalne wersje graficzne butelek w specjalnych opakowaniach. Dlaczego to działa? Każdy z nas lubi, kiedy ma coś, co należy tylko do niego, a taka puszka, szminka czy inny gadżet specjalnie dla danej osoby wydaje się być miłym gestem. Mimo, że stoi za tym cała machina sprzedaży, to nadal gest.

A teraz gratka dla graczy, ponieważ firmy również za pośrednictwem tych kanałów mogą docierać do konsumentów. Wysyłki fantazyjnych paczek z edycjami kolekcjonerskimi i gadżetami nie omijają facetów. Działa to dokładnie tak samo, jak w przypadku innych kategorii, a prawdą jest, że niemal w każdej branży da się stworzyć ciekawą współpracę z influencerami, a kreatywne wysyłki paczek będą wciąż wędrować o poziom wyżej.
Czy jest jakaś marka, której wysyłki szczególnie Was zaciekawiły?

Comments

comments

1
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...