Kongres Profesjonalistów Public Relations – zapraszamy na relację!

Redakcja PR - 21.04.2017
197

Kongres Profesjonalistów Public Relations - zapraszamy na relację!

W Rzeszowie zakończył się Kongres Profesjonalistów Public Relations. Serdecznie zapraszamy na relację! 

Zachęcamy także do odwiedzania naszych kanałów w mediach społecznościowych – Facebooka i Twittera @portalprpl. Zapraszamy!

RELACJA Z PIERWSZEGO DNIA KONGRESU 

13:05 – dziękujemy za śledzenie relacji z Kongresu Profesjonalistów Public Relations. 

13:00 – zakończyła się część prelekcyjna Kongresu. Teraz część warsztatowa.

Warsztat 1 –  Adam Łaszyn, prezes zarządu Alert Media Communications – Symulacje sytuacji kryzysowych. 

Warsztat 2 – Warsztat prowadzony przez ekspertów z Orange Polska i Pracowni Badań i Innowacji Społecznych STOCZNIA – Wpływ badania wpływu. Dane w służbie reputacji.

Warsztat 3 – Marcin Szczupak, Roman Jamiołkowski, PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, Kryzys – wizerunek w ogniu. Co zrobić, gdy pali się codziennie. 

12:34 – równolegle trwa sesja naukowa „Kryzys i Media”.

12:33 – debatę oksfordzką pt. „Badanie wpływu – szansa czy wyzwanie?” głosami publiczności (78% do 22%) wygrywa drużyna zwolenników badania wpływu. 

12:00 – „Na ile szczerość w badaniu wpływu się opłaca?” – trwa debata oksfordzka podczas Kongresu Profesjonalistów Public Relations.

11:40 – rozpoczyna się debata oksfordzka na temat: „Badanie wpływu – szansa czy wyzwanie?”. Udział biorą: Tomasz Fill, dyrektor Departamentu Komunikacji w Ministerstwie Rozwoju; Jan Herbst, Dyrektor ds. badań Fundacji Pracownia Badań i Innowacji Społecznych „Stocznia”; Konrad Ciesiołkiewicz, Dyrektor komunikacji korporacyjnej i CSR, Orange Polska; Krzysztof Mazur, członek Narodowej Rady Rozwoju przy Prezydencie RP
Małgorzata Greszta, Partner Zarządzający w CSR Consulting; Katarzyna Balashov, Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej IKEA Retail Sp. z o.o.

11:35 – Konrad Ciesiołkiewicz opisuje model mierzenia wpływu społecznego na działania PR – składa się na niego: wkład, działania, wyniki, rezultaty i realny wpływ.

11:25 – na scenie Konrad Ciesiołkiewicz, Dyrektor komunikacji korporacyjnej i CSR, Orange Polska. Występ poprzedzający debatę oksfordzką.

10:58 – Szymon Sikorski:  czasem warto przedłużyć konflikt, nie odpowiadać od razu, po to, by wyciszyć emocje ludzi. Jest szansa, by w mediach negatywny news przycichł – i wtedy dopiero ruszyć ze swoją komunikacją.

10:50 – Szymon Sikorski: ludzie nie lubią postaci-posągów, dlatego lokalni politycy i działacze powinni przyznawać się do niektórych wad. Komu ufamy najbardziej? Rodzinie, znajomym i bliskim – to z nich wyłaniają się lokalni liderzy opinii.

10:41 – Szymon Sikorski: konflikty lokalne będą się rozwijać, ponieważ ogniskują się wokół idei. Lokalny kryzys kumuluje emocje, dlatego rozwija się w błyskawicznym tempie.

10:36 – Szymon Sikorski o zjawisku hacktyiwizmu, które staje się katalizatorem konfliktów w społecznościach lokalnych. Aktywiści, uzbrojeni w social media, szybko mogą wywołać sytuację kryzysową.

10:31 – na scenie Szymon Sikorski, prezes Publiconu. „Trudne sytuacje z lokalną społecznością – jak rozwiązywać spory”.

10:28 – zakończył się prelekcja Łukasza Majewskiego z VML i Magdaleny Grochali z Symetria PR. Specjaliści pokazali wyniki badań dotyczące odbioru kryzysów przez dziennikarzy. Pokazano również kejsy najważniejszych kryzysów w 2016 roku oraz oczekiwania dziennikarzy odnośnie do przedstawicieli marek, które przechodzą przez kryzys.

9;57 trwa prelekcja Kryzys w mediach czy kryzys z mediami, czyli jak mieć dziennikarzy po swojej stronie. LIVE na naszym Facebooku!

9:45 – w narracji o konflikcie na Ukrainie dziennikarze powielali raczej schematy niż przeprowadzali pogłębioną analizę – wyniki badań medioznawców z  LBM UW.

9:41 – K. Brylska: narracja polskich mediów stawia w roli  zwycięzcy Rosję a Ukrainę w roli ofiary.

9:35 – K.Brylska: najrzetelniej kryzys o Ukrainie opisywał „Dziennik Gazeta Prawna”. Media w swoich analizach w znakomitej mniejszości poruszali w swoich tekstach wątek Polski w tym konflikcie. Z analizy wynika również, że media pisały o konflikcie na Ukrainie głównie w kontekście Władimira Putina i Rosji. Putin został spersonalizowany jako zagrożenie w tym konflikcie. Media porównywały go często do tyranów – Stalina i Hitlera.

9:25 – na scenie dr Karolina Brylska z Uniwersytetu Warszawskiego i Laboratorium Badań Medioznawczych z prelekcją „Medialna opowieść o kryzysie. Konflikt na Ukrainie w ocenie polskich publicystów”. Badanie medioznawców  UW ma sprawdzić, a na ile dyskurs prasowy wyjaśnia i skutecznie prognozuje sytuację.

9:19 – rozpoczyna się panel naukowy.

 

Comments

comments

197
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...