Komunikacja Światowych Dni Młodzieży (case study)

Redakcja PR - 20.07.2016
85

Komunikacja Światowych Dni Młodzieży - case study

26 lipca w Krakowie rozpoczynają się Światowe Dni Młodzieży. To największe cykliczne spotkanie młodych katolików z całego świata z papieżem Franciszkiem. W trakcie sześciodniowego wydarzenia Polskę odwiedzi nawet pół miliona wiernych z całego świata. ŚDM to także dobra okazja do promocji naszego kraju. Jak prowadzone są zatem działania komunikacyjne wokół tego wielkiego wydarzenia?

ŚDM 1

fot. materiały prasowe

Kraków gotowy na Światowe Dni Młodzieży

Na stronie Kraków 2016 znajdziemy pakiet niezbędnych informacji związanych ze ŚDM. Portal jest uporządkowany i przejrzysty – wszystkie potrzebne informacje można znaleźć bez większego problemu. Wierni wybierający się na spotkanie z papieżem mogą pobrać ze strony oficjalną aplikację „Pielgrzym”, która zawiera, oprócz wskazówek dotyczących dojazdu czy telefonów alarmowych, także modlitwy, pieśni i inne teksty duchowe. Strona główna ŚDM, przetłumaczona na 9 jezyków, informuje również o wydarzeniach towarzyszących Światowym Dniom Młodzieży, m.in Festiwalu Młodych czy Dniom w poszczególnych diecezjach. Pielgrzymi znajdą też w serwisie pełen pakiet informacji dotyczący obiektów, gdzie odbędą się msze święte oraz praktyczny przewodnik z lokalizacjami spowiedników, punktów katechezy czy rejestracji. Interesującą z punktu widzenia marketingowego jest zakładka multimedia. Zamieszczane są tu krótkie filmy z newsami na temat stanu przygotowań do wydarzenia, wywiady z duchownymi czy specjalne zaproszenie na ŚDM od pary prezydenckiej.

Więcej filmów związanych z przygotowaniami do Światowych Dni Młodzieży można znaleźć na oficjalnym kanale na YouTube wydarzenia

Organizatorzy ŚDM podkreślają, że organizacja tak wielkiego spotkania o randze światowej wymaga dużo pracy, także pod kątem komunikacyjnym, jednak sztab ludzi pracuje nad tym, by wszystko było dopięte na ostatni guzik. Organizatorzy mają nadzieję, że ŚDM pozytywnie wpłyną na wizerunek regionu małopolskiego, samego Krakowa i całego kraju.

Światowe Dni Młodzieży są wielkim wydarzeniem, także pod kątem organizacji komunikacji, tak, by Ci którzy będą w Krakowie, mogli doświadczać różnorodnych wydarzeń, ale także, by Ci, którzy nie przyjadą do Krakowa, mogli czerpać z tego, co się tu odbywa. Jesteśmy przekonani, że ŚDM pozytywnie wpłyną na odbiór Polski, Małopolski i Krakowa. – komentuje Ewa Korbut z biura prasowego ŚDM.

Biuro prasowe organizatora podaje, że strona krakow2016.com, działająca w 9 językach, zanotowała do tej pory ponad dwa miliony wejść. Jeśli chodzi o liczbę zarejestrowanych pielgrzymów, liczba ta przekroczyła już 360 tysięcy i wciąż rośnie. Grupy do 150 osób mogą do 22 lipca rejestrować się w systemie „Last minute”.

fot. materiały prasowe

fot. materiały prasowe

„Młodość to stan ducha”

To hasło kampanii promującej Światowe Dni Młodzieży, przygotowanej przez Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego. Twarzą kampanii został ponad 80-letni zakonnik – benedyktyn ojciec Leon Knabit. Adresatami kampanii są przede wszystkim wierni biorący udział w wydarzeniu oraz mieszkańcy Małopolski. Kampania obejmuje telewizję (oficjalny spot emitowany w TVN), internet (w tym kanały w mediach społecznościowych), outdoor (19 miast Małopolski, m.in: w Wadowicach, Nowym Sączu oraz Zakopanem). Ponadto, w samym Krakowie pojawi się 60 billboardów (po polsku i angielsku) oraz tyle samo niestandardowych citylightów z efektem lustra, dzięki którym będzie można zobaczyć swoje odbicie obok postaci ojca Leona Knabita i wykonać wspólne zdjęcie. Na gości ŚDM czekać będą także specjalne upominki – koronki do Miłosierdzia Bożego wykonane z czerwonych paciorków, nawiązujących do małopolskiego symbolu korala – czytamy na stronie Małopolska.pl 

Spot promujący akcję można obejrzeć na oficjalnym fanpage’u Małopolski >>> TUTAJ

fot. materiały prasowe

fot. materiały prasowe

Polskie władze  z broszurami dla uczestników ŚDM 

Z myślą o zagranicznych gościach oraz Polakach, którzy udzielą im gościny, Ministerstwo Spraw Zagranicznych we współpracy z Instytutem Pamięci Narodowej przygotowały dwie obszerne broszury. Pierwsza z nich nosi tytuł „Przewodnik po historii Polski 966–2016”. Publikacja na 120 stronach streszcza historię naszego kraju, uwzględniając jej węzłowe punkty, takie jak rozbiory, odzyskanie niepodległości  czy II wojna światowa. Dodatkowo opisane są sylwetki polskich świętych. Broszura jest dostępna w 9 językach: polskim, angielskim, rosyjskim, ukraińskim, hiszpańskim, włoskim, portugalskim, niemieckim oraz francuskim. Będzie bezpłatnie dystrybuowana w parafiach oraz miejscach, które odwiedzą zagraniczni goście, m.in. Muzeum Auschwitz i w Muzeum – Domu Jana Pawła II w Wadowicach. Autorami dokumentu są pracownicy IPN: Łukasz Kamiński I Maciej Korkuć.

Broszura: „Przewodnik po historii Polski 966–2016” dostępna jest >>> TUTAJ

Inną publikacją, przeznaczoną dla Polaków, którzy będą gościli pielgrzymów z całego świata, jest „Ambasador Polskości. 1050. rocznica Chrztu Polski”. Poradnik zawiera m.in porady i wskazówki skierowane do osób goszczących zagranicznych wiernych. Autorzy odradzają na przykład narzekanie na Polskę i opowiadanie o bieżącej sytuacji w kraju. „Nie urządzaj wykładów o Polsce, ale dziel się swoją wiedzą, jeśli tylko są nią [zagraniczni goście – przyp. aut.] zainteresowani” – czytamy w poradniku. Doradzane są za to wycieczki krajoznawcze czy rozmowy o polskich świętych – Janie Pawle II i Faustynie. Oprócz wymienionych wskazówek, w publikacji można znaleźć informacje na temat historii Polski, zwyczajach naszego kraju, kuchni czy świętach. W zarysie omawia się także polską kulturę, literaturę, przybliża sylwetki wynalazców oraz opisuje warte zobaczenia miejsca w Polsce.

Broszura „Ambasador Polskości. 1050. rocznica Chrztu Polski” dostępna jest >>> TUTAJ 

Światowe Dni Młodzieży rozpoczynają się 26 lipca i potrwają do końca miesiąca – młodzi katolicy spotkają się w tym czasie z papieżem Franciszkiem. ŚDM zostały zainicjowane przez papieża Jana Pawła II (pierwsze odbyły się w 1987 roku w Buenos Aires) i odbywają się cyklicznie co dwa, trzy lata.

Comments

comments

85
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...