Jak zbudować profil na LinkedIn? Twórca portalu odpowiada

Redakcja PR - 02.08.2016
13

Reid Hoffman, jeden z twórców LinkedIn, opowiada, jak dobrze zbudować swój profil

W wywiadzie udzielonym serwisowi INC, cytowanym przez PRDaily.com, jeden z twórców LinkedIna, Reid Hoffman, opowiada w jaki sposób uniknąć błędów przy tworzeniu swojego profilu.

1. Daj się znaleźć

Żyjemy w czasach wielkich sieci społecznościowych. Jak więc dać się znaleźć? Hoffman radzi: ktoś, patrząc na twój profil, widzi produkt. Ty i zestaw twoich osobistych umiejętności. Zatem im lepiej i treściwiej wypełnisz swój profil na LinkedIn, tym większe szanse, że zostaniesz znaleziony przez właściwą osobę. Uzupełnij dokładnie rubryki doświadczenia, kompetencji oraz wykształcenia – to zwiększy twoje szanse na bycie dostrzeżonym w sieci.

2. Określ swój cel

Według Hoffmana kluczowe jest jasne sprecyzowanie celu posiadania profilu na LinkedIn. Twórca serwisu radzi, by stworzyć profil, patrząc na niego okiem potencjalnego klienta. Wtedy treści z profilu będą „komunikować się” bezpośrednio z potencjalnym pracodawcą, klientem lub inną grupą osób, do której chcemy za pośrednictwem LinkedIna dotrzeć. Reid Hoffman uczula: umieść informacje na profilu LinkedIn w taki sposób, że kiedy będzie je czytał właściwy odbiorca, pomyśli sobie „kogoś takiego szukam!”.

7923280978_e06c9d5532_b

3. Bądź niepowtarzalny 

Choć LinkedIn jest raczej serwisem społecznościowym dla profesjonalistów, w typie suit-and-tie, nie możesz sobie pozwolić na zatracenie indywidualnej osobowości.

Bez względu na branże czy poziom stanowiska, ludzie zawsze chcą pracować z miłymi i godnymi zaufania ludźmi. I takich też szukają często na LinkedInie. Jeśli więc twój profil na portalu to tylko oficjalne zdjęcie plus garść suchych informacji, zmień to natychmiast. Według Hoffmana na pokazanie indywidualności można sobie pozwolić w rubryce hobby. Pokazuje to nas z mniej formalnej strony, a jednocześnie dalej pozwala myśleć, że jesteśmy profesjonalistami.

4. Zdobywaj rekomendacje i polecenia

Według Hoffmana jedną z najbardziej wartościowych, a jednocześnie niedocenionych funkcji na LinkedIn jest możliwość wystawienia rekomendacji i potwierdzenie umiejętności. Ponieważ LinkedIn zabrania tworzenia fałszywych tożsamości w swoim serwisie, ryzyko sfałszowanych rekomendacji zmniejsza się. To bardzo przydatna rzecz – mówi Hoffman. Zniechęca do tego, by kłamać publicznie. Kiedy patrzysz na kogoś i widzisz, że ma już rekomendacje, wtedy dużo bardziej chcesz z nim rozmawiać. To coś innego, niż  po prostu chwalenie się swoimi umiejętnościami. Nie tylko ty się chwalisz. 

Jeśli twój profil ma wymienione wyżej cechy, to znaczy, że prowadzisz go dobrze. Jeśli nie – jest co poprawiać!

Artykuł ukazał się w serwisie INC.com oraz PRdaily.com

Tłumaczenie: Justyna Dąbrowska 

Comments

comments

13
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...