Jak pracownicy Blue Media walczą ze smogiem

Informacja Prasowa - 18.01.2017
71

Blue Media walczy z zagrożeniem środowiska

Pracownicy sopockiej firmy Blue Media w ciągu ostatniego roku przejechali na rowerach w drodze do i z pracy ponad 102,5 tys. kilometrów. Korzyści z tego tytułu są wymierne – mniejsza liczba zwolnień chorobowych oraz wyższa wydajność pracy. Ważny dla Blue Media jest też efekt ograniczenia emisji spalin.

Dbałość o środowisko to – obok nowych technologii i sportu – silny element kultury organizacyjnej Blue Media. Program „Złotówka za kilometr” – za każdy kilometr przejechany na rowerze w drodze z domu do pracy i z pracy do domu pracownicy Blue Media dostają złotówkę premii – firma wprowadziła już w 2013 r. Od tamtej pory z roku na rok rośnie liczba osób biorących w nim udział. W 2015 r. rowerem do pracy regularnie jeździło 58 pracowników, a w ub. r. już 75 osób.

-W ciągu ostatnich trzech lat pracownicy dojeżdżający do pracy rowerem otrzymali z tego tytułu łącznie ponad 240 tys. złotych premii. W naszym przekonaniu to udana inwestycja – podkreśla Agnieszka Fabianowicz, koordynatorka programu.

Absencja chorobowa w Blue Media jest prawie 3-krotnie niższa niż w przypadku przeciętnej polskiej firmy i wynosi średnio 5 dni w ciągu roku. Do tego dochodzi lepsza wydajność pracy.

W programie „Złotówka za kilometr” od początku ważny jest aspekt ekologiczny. W Sopocie, w którym siedzibę ma firma Blue Media, trudno o miejsce parkingowe. Samochody stoją w korkach, emitują hałas i spaliny. Smog to problem, który dotyka już większości polskich miast. Jeżdżąc na rowerze do i z pracy pracownicy Blue Media w samym 2016 r. „zaoszczędzili” ponad 23 tony dwutlenku węgla, jaki znalazłby się w powietrzu, gdyby dystans 102,5 tys. kilometrów przebyli średniej wielkości samochodami. Od początku trwania programu, rowerzyści Blue Media ograniczyli emisję dwutlenku węgla do atmosfery już o ponad 50 ton.

Jako firma czujemy się odpowiedzialni za nasz wpływ na środowisko naturalne – nawet jeśli z perspektywy globalnej jest on znikomy. Dlatego zachęcamy pracowników do wybierania alternatywnych środków transportu oraz promujemy ekologiczne rozwiązania w naszym biurze. Dzięki panelom słonecznym zainstalowanym na tarasach naszej siedziby, w słoneczne dni jesteśmy samowystarczalni energetycznie – dodaje Agnieszka Fabianowicz.

Comments

comments

71
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...