Internauci w kosmosie – odbiór gry „No Man’s Sky” na portalach społecznościowych – raport PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Informacja Prasowa - 22.08.2016
94

Internauci w kosmosie – odbiór gry „No Man’s Sky” na portalach społecznościowych

Na tę grę czekano od 4 lat. Natychmiast po premierze media społecznościowe zapełniły się „pocztówkami” z fantastycznych miejsc, internauci prześcigają się w komplementowaniu dopieszczonej strony wizualnej, ale część z nich znalazła powód do narzekań. Tytuły prasowe nie zdążyły się jeszcze zorientować.

„No Man’s Sky” to jedna z najbardziej wyczekiwanych gier tego roku. Zapowiadano ją jako swego rodzaju rewolucję w kreowaniu światów. Gracz miał dzięki niej uzyskać możliwość eksploracji kosmosu wypełnionego praktycznie nieskończoną liczba różnorodnych planet i ekosystemów. Dzięki specjalnemu algorytmowi wszystkie obiekty tworzone są z losowo generowanych elementów, a w efekcie całkowite zwiedzenie wykreowanego w grze kosmosu zajęłoby jednej osobie… 585 miliardów lat. Zapowiedzi ekscytowały więc rozmachem przedsięwzięcia. Dodatkowo atmosferę podgrzewało przekładanie daty premiery, opóźnionej przez walkę o prawa autorskie do słowa „sky” w tytule. Ostatecznie gra pojawiła się na rynku amerykańskim 09.08.2016, a dzień później w Europie. Jak się jednak okazało, oczekiwania graczy przerosły znacznie to, co twórcy gry z niewielkiego studia Hello Games otwarcie zapowiadali.

Wykres 1. Sentyment wypowiedzi na temat gry „No Man’s Sky”

Niemal nieskończona liczba krajobrazów? Dreszcz emocji płynący z odkrywania nieznanego? Fantastyczne obce formy życia? Zapierające dech w piersiach widoki? Tutaj gracze dostali to, na co czekali. Ich zainteresowanie i entuzjazm były szczególnie zauważalne w mediach społecznościowych – tradycyjne media bowiem po temat jeszcze nie zdążyły sięgnąć. W prasie krótkie zapowiedzi zamieściły jak dotąd tylko pojedyncze, gamingowe tytuły. Na stronach internetowych od początku lipca ukazało się nieco ponad 300 publikacji – informacji, zapowiedzi i późniejszych recenzji. Za to na polskojęzycznych portalach społecznościowych liczba wzmianek o „No Man’s Sky” i wpisów z odpowiednim hashtagiem #nomanssky przekroczyła 26 000 – i nadal rośnie. Co ciekawe, wciąż z dużym impetem, nie opadając w znaczący sposób po pierwszym dużym skoku w dniu premiery 09.08.2016.

wykres2

Wykres 2. Liczba wzmianek o grze „No Man’s Sky”

Gdzie więc jest to rozczarowanie graczy? Z analizy wpisów w mediach społecznościowych wynika, że około 12% z tych wzmianek ma negatywny, krytyczny wydźwięk. Dużo? Mało? Popularne zjawiska zazwyczaj generują wokół siebie dużo kontrowersji. Tym razem większość krytycznych uwag dotyczy tego, czego zdaniem graczy w grze zabrakło – porywającej fabuły i intrygi, bardziej skomplikowanej niż samo zwiedzanie światów, eksploracja złóż mineralnych i zbieranie danych na temat żyjących na poszczególnych planetach mieszkańców. Dla wielu jednak ta podróż to spełnienie dziecięcych marzeń o podboju kosmosu. A profile na portalach społecznościowych wciąż zapełniają się kolejnymi zrzutami ekranu i nagraniami oszałamiających widoków. Tym bardziej, że sami twórcy gry wiele więcej nie obiecywali… Pytanie, czy z czasem rozczarowanie przełoży się na mniejsze zainteresowanie internautów tym tytułem.

wykres1

Wykres 3. Liczba wzmianek na temat gry „No Man’s Sky” w podziale na kanały w mediach społecznościowych

Autor: Martyna Martynowicz, PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Comments

comments

94
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...