Internauci publikują wpisy z hasztagiem #GermanDeathCamps. Telewizja ZDF usuwa je ze swojego profilu na Facebooku

Redakcja PR - 23.01.2017
168

#GermanDeathCamps - akcja internautów przeciwko używaniu sformułowania "polskie obozy zagłady"

Internauci podjęli walkę z pojawiającym się w zagranicznych mediach sformułowaniem „polskie obozy zagłady”. Akcja w mediach społecznościowych, która opiera się na publikowaniu wpisów opatrzonych hasztagiem #GermanDeathCamps skierowana jest głównie przeciwko niemieckiej stacji telewizyjnej ZDF, która używała zwrotu „polskie obozy zagłady Majdanek i Auschwitz”.

Jak podaje TVN24, cała akcja #GermanDeathCamps to odpowiedź na posługiwanie się przez stację ZDF sformułowaniem „polskie obozy zagłady”. Telewizja została pozwana przez Karola Tenderę, byłego więźnia obozu Auschwitz. Sąd Apelacyjny w Krakowie orzekł, że ZDF ma przeprosić Karola Tenderę, a tekst przeprosin opublikować również na stronie głównej swojej witryny internetowej. Przeprosiny, według pełnomocników Tendery ze Stowarzyszenia Pro Patria, miały jednak nie spełniać oczekiwanych wymogów.

Polscy internauci również nie mogą pogodzić się ze stosowaniem zwrotu „polskie obozy zagłady” i dlatego postanowili zorganizować akcję w social media, która ma uświadamiać, że były to niemieckie, a nie polskie obozy.

W ciągu ostatnich kilku dni w sieci, w tym na facebookowym profilu ZDF, masowo zaczęły pojawiać się komentarze opatrzone hasztagami #GermanDeathCamps, #GermanNotNazi czy #GermanNotPolish.

Stacja ZDF w komunikacie opublikowanym na swojej stronie na Facebooku poinformowała, że będzie kasować tego typu komentarze, ponieważ nie mają one związku z wpisami publikowanymi przez ZDF. Natomiast autorzy tych wpisów będą przez administratorów fanpage’a blokowani.

Internauci nie zrezygnowali jednak z brania udziału w akcji. W mediach społecznościowych co chwilę pojawiają się kolejne grafiki i komentarze z hasztagiem #GermanDeathCamps.

Więcej na temat akcji można przeczytać m.in. na stronie germandeathcamps.org

Źródło: tvn24.pl

Comments

comments

168
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...