Instagram ma nowe logo

Redakcja PR - 12.05.2016
233

Będzie wzbudzać kontrowersje? Nowe logo Instagrama

Zmienione logo popularnej aplikacji, instytucji lub dużej korporacji wywołuje zazwyczaj dużo kontrowersji lub po prostu burzę w szklance wody. Jak jest tym razem? Co się zmieniło w Instagramie? Czy Ziemia na chwilę się zatrzymała przez to wydarzenie? Instagram ma nowe logo. To już postanowione.

Nie taki diabeł straszny

Poprzednia ikonka była bardziej realistyczna, nawiązywała do polaroidu, a charakterystyczny był na nim tęczowy pasek.

instagram logo Szukaj w Googleinstagram historia logo Szukaj w Google

Twórcy dokonali zmian na kilku płaszczyznach. Po pierwsze logo zostało uproszczone. Biorąc pod uwagę ogólną tendencję do tego typu zabiegów, było to zapewne tylko kwestią czasu. Na podobny krok zdecydowało się Google czy Polska Agencja Kosmiczna a nawet Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.

Nowe logo jest dużo bardziej krzykliwe ze względu na kolorystykę. Zdaje się, że został tu wykorzystany (w mniejszym lub większym stopniu) motyw tęczy, który na poprzednim logo był jedynie małym akcentem. Tutaj na całości został zastosowany gradient, który przyciąga uwagę, został wyeksponowany.

Polaroid zastąpiono białym zarysem aparatu, który wciąż kojarzy się z aplikacją, to nie ulega wątpliwości. Każdy użytkownik, nawet ten, który nie ma talentu malarskiego, potrafi odtworzyć ten element. Nowe logo jest dużo bardziej nowoczesne i odpowiada dzisiejszemu zastosowaniu aplikacji. Niegdyś logo miało kojarzyć klimatem retro, ponieważ samo narzędzie służyło do przerabiania zdjęć właśnie w tej stylistyce. Teraz jednak Instagram to nowoczesna aplikacja do publikacji treści, reklam. Jest również fantastycznym narzędziem sprzedażowym, a logo powinno nadążać za zmieniającą się aplikacją.

Prace nad nowym logo trwały aż 9 miesięcy – czytamy w wywiadzie, jaki udzielił Ian Spalter dla Co.Design. W ramach eksperymentu poproszono pracowników firmy o narysowanie instagramowego logo w 10 sekund lub mniej z pamięci. W rysunkach pracowników pojawił się obiektyw, Jakie pojawiły się obiektyw, zaokrąglony kształt ikony i mały czarny wizjer w prawym górnym rogu. To stało się inspiracją do tej zmiany. W końcu osoby te również są użytkownikami różnych serwisów społecznościowych.

Co jeszcze nowego?

Odświeżono również wygląd całej aplikacji. Jest bardziej świeży, lżejszy i tak jak logo – nowoczesny. Od czasu powstania nowej aplikacji zmienił się jednak nie tylko interfejs. Miliony użytkowników, przecięcie serwisu przez Facebook, nowe możliwości reklamowe, a wreszcie zmiana wyglądu jako naturalna konsekwencja. Podoba się Wam nowy Instagram?

Screenshot_2016-05-12-09-52-58

Comments

comments

233
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...