IKEA Retail wybrała Saatchi & Saatchi Interactive Solutions

Informacja Prasowa - 19.05.2017
258

IKEA Retail wybrała Saatchi & Saatchi Interactive Solutions

kampanii komunikacyjnych marki została agencja Saatchi & Saatchi Interactive Solutions. Dwuletni kontrakt obejmie działania marketingowe w mediach offline i online oraz stworzenie platformy komunikacyjnej. Przetarg podzielony został na trzy etapy i trwał dwa i pół miesiąca. Wzięło w nim udział siedem agencji.

Do przetargu, po wstępnej weryfikacji odpowiedzi na zapytanie, IKEA zaprosiła agencje: DDB&Tribal, Grey Warsaw, Kalicinscy.com, LVOV, Saatchi & Saatchi Interactive Solutions, Scholz&Friends oraz VML. W finale znalazły się: LVOV, Saatchi & Saatchi Interactive Solutions, Scholz&Friends, VML. Każda z nich zaprezentowała jeden kierunek strategiczny dla marki oraz szczegółowe oferty. Na tej podstawie IKEA Retail podjęła decyzję o wyborze partnera w obszarze komunikacji marketingowej. Oferta Saatchi & Saatchi Interactive Solutions zyskała najwyższe oceny.

Wszystkie agencje biorące udział w przetargu wykazały ogromny entuzjazm i zaangażowanie w prezentację swoich pomysłów i oferty dla marki IKEA. W procesie przetargowym postawiliśmy na jasną i otwartą komunikację z agencjami – dokładny plan postępowania, informacje o kolejnych krokach, szczegółowe feedbacki dla agencji zarówno przechodzących do kolejnego etapu, jak i niezakwalifikowanych. W finale wybraliśmy agencję Saatchi & Saatchi Interactive Solutions. Jestem przekonany, że wspólnie z agencją zaprezentujemy nową komunikację, która pozwoli firmie IKEA, liderowi kategorii urządzania wnętrz, inspirować Polaków poprzez dzielenie się naszą pasją jaką jest domowe życie. Bo w IKEA mamy jeden nadrzędny cel – chcemy, by codzienne życie w domu stawało się jeszcze lepsze – komentuje Filip Fiedorow, Dyrektor Marketingu IKEA Retail w Polsce.

Proces przetargowy został przeprowadzony w oparciu o standard, w którym znalazły się kolejne etapy pozwalające wybrać najlepszego partnera, a agencjom rozumieć proces, w którym brały udział. Istotnymi elementami przetargu były tzw. tissue session oraz szczegółowe informacje zwrotne, udzielane agencjom na każdym etapie.

Bardzo się cieszymy z wygranej, która czytelnie pokazuje wartość naszej zintegrowanej oferty komunikacyjnej. Zespół, który przygotował całościową rekomendację był szalenie zmotywowany, ponieważ brief, który otrzymaliśmy od IKEA był bardzo interesującym intelektualnie wyzwaniem. Udział w samym procesie przetargowym, również był wyjątkowym doświadczeniem. Całość procesu była niezwykle profesjonalna – zarówno pod względem formalnym jak i merytorycznym. Byliśmy również pod wrażeniem transparentności na każdym etapie jego trwania. Taka forma procesu przetargowego nastraja nas bardzo optymistycznie na najbliższe dwa lata partnerskiej współpracy – powiedział Piotr Morkowski, CEO Saatchi & Saatchi Interactive Solutions

IKEA zapewniała wynagrodzenie przystępującym do postępowania przetargowego. Agencje, które zakwalifikowały się do etapu „tissue session” otrzymały wynagrodzenie w wysokości 5 tysięcy złotych, a finaliści – 15 tysięcy złotych.

Comments

comments

258
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...