Grycan kontra Lidl. Sieć sklepów strzela sobie wizerunkowego samobója?

Redakcja PR - 03.03.2017
68

Grycan w sporze z Lidlem o wygląd pudełek lodów

Właściciel znanej marki lodów Grycan oskarżył sieć sklepów Lidl o to, że opakowania lodów marki własnej sklepu łudząco przypominają te od Grycana. O sprawie pisze Next Gazeta.pl. Lidl wydał w tej sprawie specjalne oświadczenie. 

Spółka Lodziarnie Firmowe, właściciel marki Grycan, podał, że sieć Lidl zobowiązała się do usunięcia lodów własnej marki Ballino ze wszystkich swoich sklepów do czwartku, do godziny 13:00. Dyrektor generalny Lodziarni Firmowych Marcin Snopkowski w rozmowie z serwisem Next Gazeta.pl przekonuje, że  przedstawiciele firmy są zaskoczeni akcją Lidla:

Byliśmy zaskoczeni, gdy z końcem 2016 roku w sieci dyskontów Lidl pojawiły się duże ilości lodów jej marki własnej Ballino w opakowaniach 500 ml, do złudzenia przypominających nasze produkty – mówi. 

Działanie sieci Lidl może prawdopodobnie stanowić czyn nieuczciwej konkurencji i wprowadzać klientów w błąd. Sąd Okręgowy w Warszawie nakazał zajęcie około 46 tysięcy opakowań lodów Ballino z siedmiu centrów dystrybucyjnych Lidla. Prawnicy Lodziarni Firmowych w rozmowie z Next Gazeta.pl  nie wykluczają, że będą domagali się odszkodowania od Ldla.

Jak zamieszanie komentują przedstawiciele sieci Lidl? W oświadczeniu opublikowanym przez serwis Next Gazeta.pl czytamy m.in:

Do dzisiaj nie zostało nam doręczone przez Sąd postanowienie stanowiące podstawę działań komornika. Nie było też możliwe uzyskanie do niegonatychmiastowego wglądu w Sądzie. Nie znamy motywów jakimi kierował się Sąd Okręgowy w Warszawie uwzględniając w części wniosek Lodziarnie Firmowe Sp. z o.o. sp.k. Zwracamy uwagę, że postanowienie Sądu zostało wydane bez umożliwienia nam przedstawienia argumentów, a nawet bez poinformowania nas, że takie postępowanie się toczy, jedynie w oparciu o argumentację Lodziarnie Firmowe Sp. z o.o. sp.k.

Lidl jest jedną z największych sieci sklepów w Polsce – na terenie naszego kraju ma około 600 placówek. Marka przez wiele lat wypracowała wizerunek nowoczesnego, otwartego na nowe potrzeby klientów sklepu. W kampaniach reklamowych sieci występowali znani i lubiani w mediach: dziennikarka Dorota Wellman, kucharze Pascal Brodnicki i Karol Okrasa.

Twarzą najnowszej kampanii wizerunkowej Lidla została blogerka Daria Ladocha. Lidl znany jest także wze wspierania akcji charytatywnych – od kilku lat aktywnie wspiera WOŚP. Jest również jednym z największych reklamodawców na polskim rynku – według danych domu mediowego Codemedia, w 2016 roku był najbardziej aktywną reklamowo  marką w telewizji. Czy spór z Grycanem zaburzy budowany latami wizerunek? Sprawie będziemy się przyglądać.

Źródło: Next Gazeta.pl 

Zdjęcie wyróżniające: Lodziarnie Firmowe

Comments

comments

68
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...