Freebee: CSR – jak firmy zmieniają świat i zyskują na tym klientów

Redakcja PR - 08.05.2017
256

Freebee: CSR - jak firmy zmieniają świat i pozyskują klientów

Społeczna odpowiedzialność biznesu, czyli CSR (Corporate Social Responsibility), to pojęcie, które zdecydowanie jest ostatnio na topie. Czy to moda, konieczność, a może coś więcej? Niektóre marki właśnie przez to, że pomagają innym, wyróżniają się na tle konkurencji – to dzięki filantropijnemu zacięciu przyciągają klientów. Za przykład niech posłuży marka butów TOMS – gdy kupujemy jedną parę, drugą otrzymuje dziecko w potrzebie. Jak robią to inne firmy? Zobaczmy na przykładzie Allegro.pl, Henkel, Coca-Coli i T-Mobile.

Polski gigant e-commerce pomaga pacjentom szpitali

Allegro.pl jeszcze jako młoda firma, ledwie z rocznym stażem, z zaciekawieniem obserwowała działania Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Menedżerowie marki postanowili pomóc znanej akcji charytatywnej w udostępnieniu przestrzeni do licytacji. I w ten oto sposób od 2000 roku za pośrednictwem Allegro.pl można licytować i wystawiać aukcje, z których dochód zasili konto Orkiestry.

Na specjalnie wydzielonej platformie aukcje.wosp.org.pl znajdziemy liczne przedmioty czy usługi, których nie da się kupić na co dzień. Wiele rzeczy jest jednak zupełnie zwykłych, ale opatrzonych charakterystycznym serduszkiem, które Polacy dumnie noszą na piersi w dniu finału.

Podczas pierwszego roku współpracy dzięki Allegro.pl WOŚP zebrała 113 222,76 złotych, po 17-tym finale ta suma wyniosła już ponad 9 141 390,87! A od samego początku współpracy zebrano w sumie ponad 44 miliony złotych. Niewątpliwie wdrożenie CSR ociepliło wizerunek polskiej potęgi sprzedaży online – Allegro.

Obejrzyj podsumowanie najgłośniejszych licytacji na Allegro podczas 25. finału WOŚP:

Międzynarodowa marka wspiera kobiety na rynku pracy

Henkel produkuje kosmetyki i środki czystości. To marka angażująca się społecznie – wierzy w różnorodność, i to w wielu wymiarach. Dlatego wspiera kobiety w elastycznych formach zatrudnienia oraz w obejmowaniu przez nie stanowisk menadżerskich.

Fundacja Miejsce Kobiet ma zbieżne cele z działalnością korporacji, pomaga bowiem w aktywizacji zawodowej płci pięknej. Stąd wygrała konkurs zorganizowany przez Henkel. Zwycięski projekt „W drodze do pracy” otrzymał określoną kwotę na pomoc kobietom w odnalezieniu się na rynku pracy.

W pierwszej edycji szkolenia zorganizowanego przez korporację i fundację wzięło udział 60 kobiet. Podczas niego nabyły wiedzę oraz kompetencje, dzięki którym łatwiej im było później znaleźć pracę. Panie odbyły także spotkania z psychologami, którzy mieli za zadanie wzmocnić w nich wiarę we własne możliwości. Dzięki wspólnym działaniom jedna trzecia pań znalazła zatrudnienie.

Coca-Cola dba o główny składnik swoich produktów

Jak wygląda CSR w wydaniu chyba najbardziej rozpoznawalnej marki na świecie? Ponieważ Coca-Cola chce nieść radość i dbać o ludzi oraz planetę, wspiera lokalne projekty edukacyjne, prozdrowotne i ekologiczne. Coca-Cola to potentat na rynku napojów, których podstawowym składnikiem jest oczywiście woda, dlatego to na niej skupia się w swoim największym projekcie, który rozpoczął się w 2005 roku. Obecnie działa w 71 państwach.

Do wyprodukowania litrowego napoju potrzeba 2,43 litra wody. Aby odeprzeć ataki o uszczuplanie jej zasobów, Coca-Cola postanowiła zwrócić wodę społecznościom, wdrażając program 3R: Reduce, Recycle, Replenish. 

Postawiła sobie za cel m.in.:

  • zmniejszenie zużycia wody potrzebnej do wytworzenia napojów,
  • oczyszczanie 100% ścieków,
  • ochronę zbiorników wodnych,
  • dostarczanie wody pitnej
  • szerzenie świadomości ekologicznej.

Aby to osiągnąć, współpracuje z lokalnymi społecznościami, rządami i organizacjami pozarządowymi.

Coca-Cola pomaga, bo doskonale zdaje sobie sprawę, że zadowolone społeczności to zadowoleni klienci… Czy w Twojej firmie też tak uważacie?

Telekom uczy programować

Programowanie – jak doskonale wiemy we Freebee – to umiejętność, która jest niezwykle pożądana na rynku pracy. T-Mobile właśnie uruchomił projekt FAJNE GRANTY. W jego ramach ma do rozdania 250 000 zł dla wszystkich kreatywnych: zarówno osób prywatnych, firm, jak i organizacji. Telekom wspiera m.in. Fundacja CoderDojo, która na co dzień uczy dzieci kodowania. Więcej o tej inicjatywie dowiesz się TUTAJ.

Niebawem dzięki naszemu nowemu narzędziu również i my wdrożymy długofalowe działania CSR. Szczegóły już wkrótce!

CSR – biznes czy filantropia?

CSR daje firmom wiele korzyści. Choć może się wydawać, że biznesowi na pozór nie po drodze z akcjami charytatywnymi i filantropią, to jednak miło się dowiedzieć, że nasza ulubiona marka pomaga innym. Społeczna odpowiedzialność biznesu to przecież doskonały sposób na promocję firmy.

Źródło: Freebee

Comments

comments

256
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...