Facebook zmienia algorytm: wytnie z newsfeeda irytujące reklamy i fake newsy

Redakcja PR - 11.05.2017
142

Facebook zmienia algorytm: wytnie z newsfeeda irytujące reklamy

Na swoim firmowym blogu Facebook zapowiedział zmianę algorytmu. Uderzy ona głównie w strony, które emitują irytujące reklamy. Takie treści mają być wycinane z newsfeeda. Zyskają za to te fanpejdże, które nie korzystają z nachalnych formatów reklamowych.

Nowy algorytm ma ponadto ograniczać widoczność stron z treściami mogącymi wprowadzać w błąd odbiorców, spamerskimi i obliczonymi na sensację. To kolejny krok Facebooka w walce z dezinformacją i fake newsami – fanpejdże wypełnione takimi materiałami przekierowują do stron, które zarabiają na reklamach dzięki dużej liczbie generowanych wyświetleń. Jak podkreślają w komunikacie przedstawiciele Facebooka, użytkownicy źle reagują na natarczywe, złośliwe reklamy, przekierowujące dodatkowo do spamerskich treści na stronach www.

Facebook tym samym chce ograniczyć wpływy finansowe właścicieli stron z fake newsami – dzięki temu ma zniwelować zachętę ekonomiczną do tworzenia i rozprzestrzeniania dezinformacji.

Aktualizacja docelowo ma wyeliminować z news feedów wszystkie strony z fake newsami.

Źródło: Facebook blog 

 

Comments

comments

142
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...