Facebook ulepsza wyszukiwarkę Trending

Redakcja PR - 29.08.2016
168

Facebook aktualizuje wyszukiwarkę Trending

Facebook na swoim blogu poinformował o wprowadzeniu zmian w funkcji Trendy.  Twórcy rezygnują z podawania opisów tematów przy hasztagach. Analiza trendów ma być bardziej zautomatyzowana. Informacje podano na oficjalnym blogu Facebooka. 

Facebook zadba o poprawę funkcjonalności zakładki Trending. Jak mówią twórcy z Palo Alto, wyszukiwarka została zaprojektowana po to, by dostarczać ludziom tematów do rozmów, aktualności i wydarzeń za całego świata.

Zobacz: Wyrusz w podróż z Oculusem i… Barackiem Obamą

Do tej pory funkcja Trending opierała się na ręcznym definiowaniu kluczowych haseł pojawiających się za zakładce. Teraz proces ten ma podlegać algorytmowi, co pozwoli na szybsze zbieranie i porządkowanie informacji.

Źródło: oficjalny blog Facebooka

Źródło: oficjalny blog Facebooka

Teraz przy kluczowych tematach zamiast tekstowych opisów mają pojawiać się dane liczbowe – na przykład, ile razy temat pojawiał się w dyskusjach. Tematy mają być ponadto bardziej dobierane pod kątem zainteresowań użytkowników.

Zobacz: YouTube vs. Facebook: kto da więcej? 

Aby dowiedzieć się więcej na temat danego hasztaga, wystarczy, że w niego klikniemy – dodatkowe informacje wyświetlą się w chmurce nad tematem, z podaniem źródła informacji i linku.

hover_newcallout 2

Źródło: oficjalny blog Facebooka

Twórcy ze stajni Facebooka podkreślają w komunikacie, że trendy mają być silnie personalizowane pod kątem korzystających z portalu. Lista Trending będzie uzależniona od zainteresowań użytkownika, liczby jego interakcji z innymi osobami na Facebooku, polubionymi fanpejdżami czy dyskusji, w jakie włącza się dany użytkownik. Tematy będą także dobierane pod kątem pory dania czy daty. Przykładowo, w porze obiadowej będziemy mogli się spodziewać więcej trendów powiązanych z jedzeniem, a wieczorami – z rozrywką.

Najważniejszą korzyścią z nowej wyszukiwarki trendów jest to, że newsy będą serwowane nam prosto ze źródeł, bez potrzeby nieraz wychodzenia poza Facebooka. Ponadto, będzie można sprawdzić, ile osób faktycznie jest zainteresowanych danym tematem.

Facebook zapowiada, że to nie koniec ulepszeń mających na celu usprawnienie pracy portalu. Trending i inne funkcje będą ulepszane pod kątem personalizacji treści. Inżynierowie Facebooka będą w dalszym ciągu poprawiali jakość portalu poprzez badania jakości, prowadzone na użytkownikach. Facebook, jak twierdzą sami twórcy, ma jeszcze lepeij odpowiadać na potrzeby swoich użytkowników i dawać im to, czego potrzebują.

Źródło: Oficjalny blog Facebooka. 

Comments

comments

168
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...