Facebook po serii wpadek aktualizuje metody weryfikacji reklam

Redakcja PR - 18.11.2016
116

Duże zmiany w statystykach reklam na Facebooku

Facebook poinformował na swoim blogu o wprowadzeniu kilku istotnych zmian we wskaźnikach postów reklamowych. Wynikają one z serii błędów, jakie odnotowano przy mierzeniu skuteczności reklam.

Jak tłumaczą przedstawiciele Facebooka, nowe wskaźniki weryfikacji mają lepiej służyć przede wszystkim administratorem stron w serwisie oraz dostarczać wiarygodnych, dokładnych danych na temat ruchu na danym fanpejdżu.

Jakie poprawki wprowadza Facebook?

1.Dodatkowa weryfikacja raportów dostarczanych dla partnerów biznesowych.

Po wpadce związanej z błędnym naliczaniem czasu wyświetleń na Facebooku, serwis będzie bardziej monitorował dostarczane klientom biznesowym dane. Facebook zapowiada dodatkową weryfikację przekazywanych raportów przez zewnętrze firmy, m.in. Nielsen Audience – który stosowną weryfikację przeprowadzi z pomocą dodatkowego narzędzia Digital Content Ratings.

2.Opracowanie nowych rozwiązań pomiarowych wraz z partnerami.

Po licznych naradach z klientami, Facebook zdecydował się na zmiany w zakresie pomiaru zaangażowania użytkowników w serwisie. Do tego celu powołana zostanie specjalny organ Measurement Council. Szczegóły tego projektu zostaną ogłoszone w najbliższym czasie.

3. Regulacje i klarowne objaśnienia statystyk.

Facebook opracował nowy system przeglądu zbieranych statystyk. W komunikacie czytamy, że Facebook będzie teraz częściej informował o zmianach w statystykach reklam, by podnieść ich skuteczność.

Skąd wzięły się błędy?

Głównym winowajcą problemów jest moduł Instant Articles. Jak podał Facebook, statystyki publikowanych tam materiałów i podawane w raportach klientom były błędne. Pomyłki w naliczaniu statystyk miały charakter systemowy – błędy pozostały niewykryte kilka miesięcy. Serwis przyznał się do zawyżenia w statystykach ilości czasu spędzonego przez użytkowników nad danym artykułem w  Instant Articles.

Kolejna serwis błędów pojawiła się przy naliczaniu zasięgu organicznego na fanpejdżach. Facebook podaje w statystykach dane o zasięgu z ostatnich 7 i 28 dni. Błędy pojawiły się, ponieważ naliczany był znacznie zawyżany – dla tygodnia o 33, dla miesiąca o nawet 55 procent.

Facebook zapewnia w komunikacie, że dołoży starań, by tego typu pomyłki więcej się nie powtórzyły. Dzięki wdrożeniu nowych narzedzi i współpracy z firmami zewnętrznymi, jakość dostarczanych statystyk ma się poprawić.

Przypomnijmy, że to nie pierwszy tego typu błąd firmy Marka Zuckerberga. Kilka miesięcy temu okazało się, że Facebook zawyżał statystyki wideo. Błąd dotyczył pomiaru czasu oglądania poszczególnego materiału.

pages-organic-reach-overview-tab-annotated

Facebook walczy z fałszywymi newsami… ze strachu?

Google i Facebook wytaczają wojnę fałszywym wiadomościom

 

Comments

comments

116
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...