Emocje sprzedają wszystko. Sport to emocje

Redakcja PR - 05.08.2016
274

Wybierając produkty i marki, kierujemy się emocjami – a tych najwięcej dostarcza nam sport

Wybierając produkty i marki, kierujemy się emocjami – a tych najwięcej dostarcza nam sport. Fani przeróżnych dyscyplin sportowych to również jedna z największych grup docelowych, bo jak wskazują badania Homo Homini z 2015 roku, oglądalność sportu ciągle rośnie, zagarniając w tej chwili ponad 70% widzów. Sponsoring drużyny, wykorzystanie wizerunku zawodnika może okazać się strzałem w dziesiątkę, jeśli chcemy zwiększyć rozpoznawalność marki i wzbudzić lojalność do produktu wśród wybranej grupy konsumentów.

Na wzrost zainteresowania sportem wpływ mają liczne wydarzenia sportowe, a rok olimpijski jest pod tym względem wyjątkowy – to walka o najwyższe wyróżnienie sportowe, jakim jest medal olimpijski. Nie mają znaczenia dyscypliny, bo liczą się krew, pot, łzy i Mazurek Dąbrowskiego, który dumnie wybrzmiewa na Stadionie Olimpijskim. To również moment, w którym przybywa chętnych do promowania zarówno samych zawodników, jak i wydarzeń sportowych. Rok 2016 jest więc dla sportu łaskawy, zwłaszcza że sami sportowcy pokazali, że są warci dodatkowych nakładów finansowych.

Początek 2016 roku przywitał nas Mistrzostwami Europy w Piłce Ręcznej – choć Polakom nie udało się zdobyć żadnego krążka, to samą drużynę znakomicie wykorzystała marka Surge Polonia. „Poczuj Dumę” to hasło, które idealnie skomponowało się z naszymi szczypiornistami, uderzając w ten ton patriotyzmu, który bliski jest każdemu, zwłaszcza kibicom, którzy z drużyną są na dobre i na złe. Pomimo porażki odniesionej na zawodach billboardy z Bieleckim, Syprzakiem i Szmalem szybko podbiły serca Polaków, a świadomość istnienia marki wzrosła.

Dominika Stańczyk, Account Executive, H+K Strategies

Pełna wersja tekstu znajduje się na blogu H+K Strategies: http://blog.hkstrategies.pl/2016/08/sport-sprzedaje-wszystko/ 

Comments

comments

274
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...