Effie Awards 2016 – komentarze nagrodzonych

Redakcja PR - 25.10.2016
246

Przedstawiciele zwycięskich agencji o Effie Awards 2016

Wczoraj w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie odbyła się Gala Effie Awards 2016. Jury przyznało 57 statuetek w 24 kategoriach. Jak swoje tegoroczne osiągnięcia komentują przedstawiciele nagrodzonych agencji?

Zobacz: Tegoroczne Effie Awards 2016 przyznane – sprawdź, kto otrzymał statuetki

Sławomir Stępniewski, CEO, Dentsu Aegis Network Polska & Eastern Europe

slawomir-stepniewski

Effie Awards to dla nas najważniejszy konkurs, bo przyznawany za efektywność rozwiązań biznesowych jakie oferujemy naszym klientom. 14 statuetek, w tym Grand Prix i złoto w kategorii Long Term Marketing Excellence za działania dla Play oraz tytuł najbardziej efektywnej agencji roku dla Lubię to – linked by Isobar to ukoronowanie ciężkiej pracy wykonanej przez ostatnich kilka lat. Oczywiście nie było by to możliwe gdyby nie nasz system wartości i  konsekwencja w dążeniu do obranego celu. Jako Dentsu Aegis Network nie tylko potrafimy opowiadać historie marek z którymi pracujemy, przede wszystkim wykorzystujemy swoją wiedzę i kompetencję z pogranicza mediów, kreacji, data i programmatic by historie przez nas opowiadane tworzyły realny business value dla naszych klientów. Te 14 statuetek jest dowodem tego, że nie tylko zajmujemy się storytellingiem, ale wdrażamy to, o czym mówimy w życie.

Łukasz Majewski, PR & Marketing Manager VML Poland

lukasz-majewski

Wczorajszy wieczór mogę podsumować krótko: 4 statuetki i trzecie miejsce w rankingu agencji! Jesteśmy bardzo dumni z osiągniętego wyniku, który jest efektem pracy wielu osób po stronie agencji i zespołów naszych klientów.

Effie Awards udowadnia, że reklama może skutecznie pomagać w realizacji biznesowych celów firmy. W konkursie oceniającym skuteczność biznesową największe szanse mają te kampanie, przy których powstawaniu już od samego początku możemy mówić o strategicznym partnerstwie na linii klient-agencja. W VML Poland robimy wszystko, by być strategicznym partnerem naszych klientów – agencją, której powierza się najbardziej wymagające i kluczowe zadania z punktu widzenia biznesu naszych klientów. Wierzymy, że wspólna strategiczna praca klienta i agencji pozwala osiągać znakomite wyniki biznesowe. Bo z jednej strony, znając i rozumiejąc strategię firmy i marki, a z drugiej – rozumiejąc konsumentów, ich zachowania i potrzeby mamy szansę zrobić najlepsze kampanie.

Znakiem czasów jest fakt, iż na podium rankingu agencji reklamowych aż dwie mają silny rodowód digitalowy. Rośnie liczba kampanii czysto digitalowych, których skuteczność biznesową trudno podważać.

Tomasz Skowroński, Managing Partner MediaCom Warszawa

tomasz-skowronski_profilowe_kolor-kopia

Tegoroczne nagrody Effie to zwycięstwo konsekwencji i odwagi.

Konsekwencji w postępowaniu według określonej strategii, przeprowadzeniu ewolucji w myśleniu o grupie celowej i poszukiwaniu wielu ścieżek w ramach tej samej drogi.  Odnoszę przyznaniu Grand Prix dla Play za kampanie „Wszyscy przechodzą do Play”.

Druga doceniona cecha to odwaga za postępowanie poza schematami, jak w przypadku kampanii „#ryjkuźniara” czy „Przygarnij Mnie”, gdzie wyjście poza standardowy sposób komunikacji, dało nieprzeciętne rezultaty. Co ciekawe obie te kampanie miały silny społeczny wymiar i ich zadaniem była zmiana postaw Polaków.

Na wczorajszej gali przyznano sporo nagród. Mimo tego „natłoku” widać trendy, które zostały docenione przez Jury:

-mądry mariaż marki z celebrytami (będącymi sobą), jak w kampanii  „Wszyscy przechodzą do Play” czy  „Lidl – Pascal kontra Okrasa”

-unikatowy content, który ma być silny i inspirujący dla konsumenta, jak w kampanii „#dajcałusa” czy wspomnianym już „Przygarnij Mnie”

-doświadczenie jakie marka daje konsumentowi, zjawisko wartościowe co widać na w kampanii „Kuchnia Spotkań IKEA” i „ #fantaselfie”

W moje ocenie tegoroczny konkurs to kolejne podniesienie poprzeczki oraz zwrot w komunikacji wielu marek w kierunku emocji, zacieśniania  relacji opartej o wspólne przeżycia z marką i content. To co mnie cieszy to nasza MediaComowa silna dominacja właśnie w tych obszarach i różnorodność narzędzi użytych w nagrodzonych kampaniach do wygenerowania emocji oraz dystrybucji treści, od programów TV i Influencerów, aż do User-generated content.

Comments

comments

246
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...