Dlaczego influencer marketing może okazać się świetnym rozwiązaniem dla Twojej marki?

Redakcja PR - 20.01.2017
284

5 powodów, dla których warto zainteresować się influencer marketingiem

Influencer marketing to jeden z trendów, którego rozwój będziemy mogli obserwować w 2017 roku. Potencjalnym klientom łatwiej utożsamiać się z internetowymi influencerami, niż ze znanymi z telewizji gwiazdami i celebrytami. Influencerzy wydają się być bliżej „zwykłych ludzi”. Dlatego coraz więcej marek decyduje się zaangażować ich do swoich kampanii.

Poniżej przedstawiamy 5 zalet influencer marketingu:

  1. Koszt

Udział George’a Clooney’a w reklamie kremu do golenia Twojej marki zapewne okazałby się niesamowitym sukcesem, ale jak można się domyślać, zaangażowanie aktora do współpracy wiązałoby się również z ogromnymi kosztami, na które nie każdy może sobie pozwolić. Współpraca z internetowymi influencerami dobranymi odpowiednio do grupy docelowej może więc być dobrą alternatywą, która będzie kosztować znacznie mniej i jednocześnie pozwoli dotrzeć do potencjalnych klientów.

  1. Wiarygodność

Dziś, zanim ktoś dokona zakupu jakiegoś produktu czy usługi, to często szuka opinii na ich temat w internecie. Dlatego współpraca z influencerami, którzy będą rekomendować ofertę Twojej firmy jest tak ważna. Pamiętaj, ludzie ufają ludziom, a nie markom.

  1. SEO (Search Engine Optimization)

Każda firma, która działa w internecie wie, że trzeba „coś robić z SEO”, natomiast znaczna część nie wie, jak dokładnie powinna działać w tym zakresie. Kilka lat temu firmy starały się linki do swoich stron internetowych umieszczać niemal wszędzie, gdzie tylko była taka możliwość. Natomiast obecnie ważne jest, aby informacje na temat Twojej marki pojawiały się w wiarygodnych źródłach, do których zaliczają się m.in. strony prowadzone przez influencerów. Pamiętaj, jakość jest ważniejsza niż ilość. Im bardziej wiarygodne będą źródła, w których pojawia się Twoja marka, tym wyżej będzie się ona znajdować w  wyszukiwarce.

  1. Szansa na pozyskanie autentycznego ambasadora

Współpraca z influencerami w zakresie promowania marki czy recenzowania jej produktów może przerodzić się w pozytywną relację, która przetrwa nawet po zakończeniu oficjalnej współpracy. Jeśli uda Ci się zaprzyjaźnić z influencerami, to jest szansa, że od czasu do czasu wspomną o Twojej marce nawet wtedy, kiedy nie będziesz im już za to płacić.

  1. Influencerzy to przyszłość marketingu online

W grudniu pisaliśmy o badaniu Bloglovin, które wykazało, że ponad połowa kobiet – 53% decyduje się na zakup produktu czy usługi właśnie na podstawie rekomendacji influencerów. Potwierdza to siłę, jaką stanowi influencer marketing. Polecenie produktu czy usługi przez internetowego lidera opinii wydaje się być dla odbiorców bardziej wiarygodne niż reklama. Coraz więcej marek będzie więc angażować do swoich działań influencerów. Jeśli jeszcze tego nie robisz, to koniecznie rozważ tę opcję, bo może przynieść Twojej marce więcej korzyści, niż przypuszczasz.

Źródło: socialmediatoday.pl, Amy Oppenheim, 5 reasons succesful brands use influencers

Zobacz też:

Twoje działania z influencarami to niewypał? Zobacz czemu!

Comments

comments

284
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...