Oglądalność telewizji w styczniu 2017 r. Które stacje i programy znalazły się w czołówce?

Redakcja PR - 01.02.2017
17

"Teleexpress" i skoki narciarskie na czele najchętniej oglądanych programów w styczniu br.

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, programem telewizyjnym, który w minionym miesiącu wybrała największa liczba widzów był „Teleexpress” transmitowany w długi weekend, w piątek 6 stycznia. W czołówce najchętniej oglądanych programów przez widzów należących do grupy 4+ znalazły się także konkursy Pucharu Świata w skokach narciarskich, które odbyły się w Bischofshofen (6.01) oraz w Zakopanem (22.01).

W piątek, 6 stycznia „Teleexpress” transmitowany przez TVP1 obejrzało 7 217 265 widzów. Nieco ponad 300 tys. mniej osób oglądało natomiast odbywający się tego samego dnia konkurs skoków narciarskich w austriackim Bischofshofen.

Co ciekawe, wśród dwudziestu najpopularniejszych programów telewizyjnych w grupie 4+ tylko jeden nie był transmitowany przez telewizję publiczną. Było to wydanie „Faktów” TVN z 2 stycznia. Wszystkie pozostałe programy, które znalazły się na liście można było oglądać albo na TVP1 albo na TVP2.

oglądalność telewizji

Widzowie należący do grup wiekowych 16-49 i 16-59 w nieco mniejszym stopniu wybierali programy telewizji publicznej, ale w czołówce pod względem największej liczby widzów również znalazł się „Teleexpress”, a następnie skoki narciarskie.

oglądalność telewizji

oglądalność telewizji

Biorąc pod uwagę dane dotyczące najpopularniejszych programów w grupie 4+, nie dziwi fakt, że na pierwszym miejscu na liście najczęściej oglądanych stacji telewizyjnych znalazła się TVP1. Jednak w porównaniu do stycznia 2016 r. stacja odnotowała mniejszy udział w rynku o 1,33%. Polsat i TVN, które znalazły się w tej grupie na drugim i trzecim miejscu również mają mniejsze udziały w rynku w porównaniu do stycznia ubiegłego roku. Wzrost odnotowały natomiast mniejsze stacje i kanały tematyczne jak np. TVN24, TV4 czy TVP Info.

oglądalność telewizji

W grupach 16-49 i 16-59, podobnie, jak w styczniu ubiegłego roku widzowie najczęściej wybierali Polsat, a następnie TVN i TVP1. Tak samo jak w przypadku ogółu telewidzów, tak i w tych grupach, trzy najpopularniejsze stacje odnotowały mniejsze udziały w rynku.

oglądalność telewizji

oglądalność telewizji

Źródło danych: Nielsen Audience Measurement; opracowanie publicrelations.pl

Zobacz też:

Kolejny tydzień dominacji skoków narciarskich w telewizji

Comments

comments

17
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...